Köpa bil med euro5 motor

fr0lle
29 augusti 2018 · 146 Inlägg

Hej på er alla!
Då de blir skrot av bilen jag har idag. En gamal bil, ska jag skaffa en nyare.

Hur mycket gör man bort sig tror ni om man köper en diesel med euro5 motor? Istället för euro6. Skilljer rätt mkt i pengar...

Kan ni något om hur reglerna kommer bli? Hur kommer skatterna bli på dessa bilar ?

Kör ALDRIG i storstäder. Bor i en kommun med 30 k invånare. Lär ju dröja många många år till ev förbud i en sådan liten stad.

Bomba gärna mer era tankar och fakta om ni har !smile

Tack på förhand

Growe Fri fart för ett fritt folk!
29 augusti 2018 · 13 743 Inlägg

fr0lle skrev:
Hej på er alla!
Då de blir skrot av bilen jag har idag. En gamal bil, ska jag skaffa en nyare.

Hur mycket gör man bort sig tror ni om man köper en diesel med euro5 motor? Istället för euro6. Skilljer rätt mkt i pengar...

Kan ni något om hur reglerna kommer bli? Hur kommer skatterna bli på dessa bilar ?

Kör ALDRIG i storstäder. Bor i en kommun med 30 k invånare. Lär ju dröja många många år till ev förbud i en sådan liten stad.

Bomba gärna mer era tankar och fakta om ni har !smile

Tack på förhand

kör på.. det gjorde jag.. det skiljer ju runt 30-50k mellan en euro5 och 6 oavsätt bilmärke istora drag..   skatten kommer höjas på alla bilar hur man än vänder och vrider på det..  eller så gör du det bästa.. köper en gammal golf mk2 från 80talet med dieselsnurra och bara njuter av livet smile
det är riktiga sparbössor

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
panda666
29 augusti 2018 · 4 250 Inlägg

Growe skrev:

fr0lle skrev:
Hej på er alla!
Då de blir skrot av bilen jag har idag. En gamal bil, ska jag skaffa en nyare.

Hur mycket gör man bort sig tror ni om man köper en diesel med euro5 motor? Istället för euro6. Skilljer rätt mkt i pengar...

Kan ni något om hur reglerna kommer bli? Hur kommer skatterna bli på dessa bilar ?

Kör ALDRIG i storstäder. Bor i en kommun med 30 k invånare. Lär ju dröja många många år till ev förbud i en sådan liten stad.

Bomba gärna mer era tankar och fakta om ni har !smile

Tack på förhand

kör på.. det gjorde jag.. det skiljer ju runt 30-50k mellan en euro5 och 6 oavsätt bilmärke istora drag..   skatten kommer höjas på alla bilar hur man än vänder och vrider på det..  eller så gör du det bästa.. köper en gammal golf mk2 från 80talet med dieselsnurra och bara njuter av livet smile
det är riktiga sparbössor

inte om vi håller miljöpartiet borta från regeringen, då kan vi sova gott. bara rösta på nått annat än sossarna då slipper vi tjafset med el bilar^^, högre skatter och bensin/dieselförbud.

spillolja
29 augusti 2018 · 4 025 Inlägg

Evt. blir det inte några miljözoner
https://www.expressen.se/motor/trafik/m … y-rapport/

så välj den bil ni vill ha, kolla dock upp storleken på den årliga fordonskatten som kan skilja ganska sort
och är ganska knepigt att bedöma, men genom att gå hit och så på regnumret är det lätt att kolla det:
https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang