Supra MK3 goes 2JZ + Helrenovering - första projektbilen

Saker spårade ur, bilen skulle bara rostlagas, byggas ihop och få en ny originalmotor utan vevlagerras samt lackas. Nu är bilen omlackad, MaxxECU Race med 2JZ-GTE singelturbo och lite annat preppat. Snart på gatan och SFRO bessad.
  • 65 Följare
  • 94 624 Visningar
  • Uppdaterades senast 23 december 2022
dFagnell
1 juli 2022 · 237 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/214/213660/213660-46e58476755340fa32b0e7fe7134a558.jpg


Blev en till liten test-tur igårnatt. Gick bra, efter att bilen kommit upp i temp så började det ryka varpå jag upptäckte att oljerestriktorn satt aningen löst så lite olja hamnade på turbon. Drog åt allt och körde en till tur och nu verkar det vara rätt så check. Har lite generatorslir jag temporärt ska lösa med remspray, sen får vi se vad jag gör Spännaren verkar ändå rätt bra och det är bara vattenpump och generator som drivs av remmen.

Ska jaga fatt på en turbomössa under dagen för att slippa oroa mig över att tyget på undersidan av huven smälter av strålningsvärmen. Blir en till testtur idag och byte av kylarfläkt också för att säkerställa att bilen håller temperaturen i schack.

BMW 530XD "F11" (2011)
IFakiezZ
3 juli 2022 · 450 Inlägg

Ut och slira nu!

Senast redigerat av IFakiezZ (3 juli 2022)

Volvo 740 "Sture" (1990)
dFagnell
23 december 2022 · 237 Inlägg

Har varit dålig på att uppdatera, men jag har inte gjort så mycket på sistone. Har dock bytt ut kina turbon mot en äkta GT3582R kullagrad och fixat matningen till turbon med riktig pressad slang och värmeskyddsstrumpa. Svetsade in ett vband för att få lite justermöjlighet på dpn mellan turbo och wg-delen.

Utöver bilen så blev det hojkort, hoj och skoterköp utöver Supran som jag hunnit med. I vinter lär jag se över priusrattaxeln för att göra den SFRO-klar.

BMW 530XD "F11" (2011)
nossxela
10 april · 25 Inlägg

dFagnell skrev:
Har varit dålig på att uppdatera, men jag har inte gjort så mycket på sistone. Har dock bytt ut kina turbon mot en äkta GT3582R kullagrad och fixat matningen till turbon med riktig pressad slang och värmeskyddsstrumpa. Svetsade in ett vband för att få lite justermöjlighet på dpn mellan turbo och wg-delen.

Utöver bilen så blev det hojkort, hoj och skoterköp utöver Supran som jag hunnit med. I vinter lär jag se över priusrattaxeln för att göra den SFRO-klar.

Hur har det gått med Supran? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang