5652
Sök

hack på dvd

Svindåre
1 433 Inlägg
15 januari 2007
Trådstartare
hej!
När jag bränner en dvd, så blir det ett stort hack en halvtimme in i filmen, en halvtimme efter det så börjar hela filmen småhacka! sad varför blir det så? använder imgburner och nero image burner, som jag brännt ut flertal skivor med... alla blir lika!

vad kan det vara för fel? börjar bli tooki snart! kan det ara brännaren som e slut eller är det bara nån inställning??

och! det blir bara på en dvd spelare, inte när man kör filmen i datorn!

Mvh
Senast redigerat av ErskPersk (16 januari 2007)

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Svindåre
1 433 Inlägg
16 januari 2007
Trådstartare
å när man tittar på skivan så bllir det som en 2 cm mörkare streck! vet nån vad det kan vara?

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen

Svindåre
1 433 Inlägg
16 januari 2007
Trådstartare
Snälla! behöver verkligen hjälp! ska ha filmkväll i heljen å då måste allt funka!

1 058 Inlägg
16 januari 2007
har haft exakt samma problem med min dator, när jag kollade på vissa filmer började filmen att hacka efter en halvtimma ungefär. och fortsatte hela filmen. problemet försvann när jag bytte dvdbrännare till en snabbare, kanske e samma med en vanlig dvd?

PoLoud =D

1 453 Inlägg
16 januari 2007
Är du säker på att filen du bränner inte är korrupt? Testa att bränna med Nero 6 eller Roxio DVD creator 6 om du har möjlighet.

Svindåre
1 433 Inlägg
16 januari 2007
Trådstartare
nero 6 har ja testat... och det blir ju på varje film jag bränner... exakt lika. har pratat runt lite å folk säger att det kan vara dåliga skivor eller att brännaren e skitig, men eftersom filmerna funkar på datorn så tvivlar ja att det är nå fel på skivorna...

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
16 januari 2007
ErskPersk skrev:
nero 6 har ja testat... och det blir ju på varje film jag bränner... exakt lika. har pratat runt lite å folk säger att det kan vara dåliga skivor eller att brännaren e skitig, men eftersom filmerna funkar på datorn så tvivlar ja att det är nå fel på skivorna...

Brännaren är min gissning. Testa att bränna med dom skivorna på en annan brännare, och andra skivor i din brännare.

Allt med laser har ju en viss livslängd...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

524 Inlägg
16 januari 2007
De e inte bara massa skit i din dator,,, som försämrar hela datorns prestanda då? Så va de på min, blev hack i alla filmer jag brände, sen formaterade jag datorn och då gick det å bränna felfritt sen.

Svindåre
1 433 Inlägg
16 januari 2007
Trådstartare
John87 skrev:
ErskPersk skrev:

Brännaren är min gissning. Testa att bränna med dom skivorna på en annan brännare, och andra skivor i din brännare.

Allt med laser har ju en viss livslängd...

Aa ska prova nu snart med en annan brännar, få se hur de går! big_smile

GrebyAxel skrev:
De e inte bara massa skit i din dator,,, som försämrar hela datorns prestanda då? Så va de på min, blev hack i alla filmer jag brände, sen formaterade jag datorn och då gick det å bränna felfritt sen.

Ok! orka inte göra det nu... me om det inte funkar med att byta brännare så får ja väl prova det då... big_smile

Sök