Min drömprojekt Pontiac firebird 1968.

Min drömbil ska blir verklighet. Utsidan och interiören ska blir i orginialutförande. Drivlinan är Pontiac RA III 400 och Automatik TH400. Välkomna till min projekttråd och detta roliga projekt!
  • 73 Följare
  • 312 992 Visningar
  • Uppdaterades senast idag 14:13
blazerturbo
14 september · 764 Inlägg

Liten uppdatering om processen på 68:a
Förra veckan var jag där och kollade in bilen.
Vi diskuterade om lite olika saker.
De ville att jag ska ta med kromribborna till gälarna och baklyktorna.
Eftersom de vill se till att allt ska bli korrekt passform.
De har upptäckt lite ojämnheter vid baklyktornas plats.
Därför ska det finjusteras av plåtslagare och ska bli 100% perfekt.
Så jag har beställt nya kromribbor och andra små grejer som är på väg från staterna.
De ska även fixa till höger orginal framskärm eftersom den också har lite ojämnheter.



-----------Fortsättning följer--------------

☆Firebird 68 RAIII 400☆ ☆Firebird Esprit 77 350☆
Project 1: Min drömprojekt Pontiac firebird 1968
Project 2: Min Pontiac Firebird Esprit `77
stingray-ragge
15 september · 1 458 Inlägg

blazerturbo skrev:
Liten uppdatering om processen på 68:a
Förra veckan var jag där och kollade in bilen.
Vi diskuterade om lite olika saker.
De ville att jag ska ta med kromribborna till gälarna och baklyktorna.
Eftersom de vill se till att allt ska bli korrekt passform.
De har upptäckt lite ojämnheter vid baklyktornas plats.
Därför ska det finjusteras av plåtslagare och ska bli 100% perfekt.
Så jag har beställt nya kromribbor och andra små grejer som är på väg från staterna.
De ska även fixa till höger orginal framskärm eftersom den också har lite ojämnheter.



-----------Fortsättning följer--------------

Lika bra att få det ordentligt gjort 👍

blazerturbo
22 september · 764 Inlägg

stingray-ragge skrev:

blazerturbo skrev:
Liten uppdatering om processen på 68:a
Förra veckan var jag där och kollade in bilen.
Vi diskuterade om lite olika saker.
De ville att jag ska ta med kromribborna till gälarna och baklyktorna.
Eftersom de vill se till att allt ska bli korrekt passform.
De har upptäckt lite ojämnheter vid baklyktornas plats.
Därför ska det finjusteras av plåtslagare och ska bli 100% perfekt.
Så jag har beställt nya kromribbor och andra små grejer som är på väg från staterna.
De ska även fixa till höger orginal framskärm eftersom den också har lite ojämnheter.



-----------Fortsättning följer--------------

Lika bra att få det ordentligt gjort 👍

Japp!😎👍🏻

☆Firebird 68 RAIII 400☆ ☆Firebird Esprit 77 350☆
Project 1: Min drömprojekt Pontiac firebird 1968
Project 2: Min Pontiac Firebird Esprit `77
blazerturbo
22 september · 764 Inlägg

Lite uppdatering om processen på 68:an.

Jag har hämtat ut paket som innehöll nya krom-ribbor till gälarna och andra grejer
Åkte till lackeringsfirman och lämnade krom-ribborna och baklyktorna.
Jag var helt enkelt förvånad över att de har jobbat så otroligt bra och även i minsta detalj.
De lämnar inte kvar någon defekt eller ojämnhet.
Det var tur att gubbe upptäckte en ojämnhet på baklyktorna plats.
Han testade en baklykta och fick se att plåten var lite ojämn.
Ärligt! Det kommer att bli såå grymt när 68 är klar!
Tyvärr inget bilder på denna gång och pga de var fortfarande kvar i första fasen just nu.



-----------Fortsättning följer--------------

☆Firebird 68 RAIII 400☆ ☆Firebird Esprit 77 350☆
Project 1: Min drömprojekt Pontiac firebird 1968
Project 2: Min Pontiac Firebird Esprit `77
Pontiac_firebird72
23 september · 1 151 Inlägg

Skoj när det blir bra. Tur att dom inte lämnar kvar någon annars hade det ju inte varit någon mening att lämna bort jobbet 😁

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.
Chevrolet Impala "Impala 65 wagon" (1965)
Pontiac Firebird "Eldfågeln" (1972)
Volvo V70n "Ocean race" (2006)
blazerturbo
23 september · 764 Inlägg

Pontiac_firebird72 skrev:
Skoj när det blir bra. Tur att dom inte lämnar kvar någon annars hade det ju inte varit någon mening att lämna bort jobbet 😁

Ja, jag håller med.
De har jobbat hårt för att hitta rätt färg och fixat allt på bilen plus att de är noga och ser till allt är 100%
Verkligen seriös lackeringsfirma.
Det är värt allting för jag har stått i kö och väntat länge.
Jag tror att bilen kommer bli mycket finare än när den var ny 1968.
Det är rätt spännande.

☆Firebird 68 RAIII 400☆ ☆Firebird Esprit 77 350☆
Project 1: Min drömprojekt Pontiac firebird 1968
Project 2: Min Pontiac Firebird Esprit `77
Pontiac_firebird72
23 september · 1 151 Inlägg

blazerturbo skrev:

Pontiac_firebird72 skrev:
Skoj när det blir bra. Tur att dom inte lämnar kvar någon annars hade det ju inte varit någon mening att lämna bort jobbet 😁

Ja, jag håller med.
De har jobbat hårt för att hitta rätt färg och fixat allt på bilen plus att de är noga och ser till allt är 100%
Verkligen seriös lackeringsfirma.
Det är värt allting för jag har stått i kö och väntat länge.
Jag tror att bilen kommer bli mycket finare än när den var ny 1968.
Det är rätt spännande.

Mycket finare.

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.
Pontiac Firebird "Eldfågeln" (1972)
Volvo V70n "Ocean race" (2006)
Chevrolet Impala "Impala 65 wagon" (1965)
blazerturbo
torsdag 19:30 · 764 Inlägg

Det är fantastiskt jättebra med evapo-rust!
Jag var nyfiken på om den är effektiv på tyngre rost.
Så jag plockade isär stolarna och solskenorna för att bada i där medel.
Men först gjorde gjorde rent dem pga rester av fett i stolskenorna.
Otroligt! Evapo-rust är helt effektivt!
Stolskenorna badade i två dagar.
Jag har tagit bild före och efter.
Vilket stor skillnad!                                       
Stolarna ska bli lika fina lika som nya igen snart!

https://www1.garaget.org/gallery/images/212/211044/211044-1481f44f98253225dfdf0e096e53ebc9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/212/211044/211044-58fd485f261ca6826b23c976a37d8fc1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/212/211044/211044-407334d337cf0beedc35021528ac533d.jpg


-----------Fortsättning följer--------------

☆Firebird 68 RAIII 400☆ ☆Firebird Esprit 77 350☆
Project 1: Min drömprojekt Pontiac firebird 1968
Project 2: Min Pontiac Firebird Esprit `77
Pontiac_firebird72
Igår 13:32 · 1 151 Inlägg

blazerturbo skrev:
Det är fantastiskt jättebra med evapo-rust!
Jag var nyfiken på om den är effektiv på tyngre rost.
Så jag plockade isär stolarna och solskenorna för att bada i där medel.
Men först gjorde gjorde rent dem pga rester av fett i stolskenorna.
Otroligt! Evapo-rust är helt effektivt!
Stolskenorna badade i två dagar.
Jag har tagit bild före och efter.
Vilket stor skillnad!                                       
Stolarna ska bli lika fina lika som nya igen snart!

https://www1.garaget.org/gallery/images … 53ebc9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images … 7d8fc1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images … ac533d.jpg


-----------Fortsättning följer--------------

En bart legat i badet i 2dagar och så fina eller behövdes någon efter bearbetning.

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.
Volvo V70n "Ocean race" (2006)
Chevrolet Impala "Impala 65 wagon" (1965)
Pontiac Firebird "Eldfågeln" (1972)
blazerturbo
för 3 timmar sedan · 764 Inlägg

Pontiac_firebird72 skrev:
En bart legat i badet i 2dagar och så fina eller behövdes någon efter bearbetning.

När den har badat i evapo-rust så måste du tvätta den med vatten och något lämpligt rengöringsmedel för att ta bort rester av evapo-rust.
Sedan bara torka och måla den för man vill ju ha ett fullständigt skydd mot återkommande ytrost.
Tyvärr så kan det se lite ut lättre ”ljust brunt” efter att ha ha tvättat. Men inte alltid.
Tips är att använda en svinto stålull och lite vatten så kan det gå bort.

☆Firebird 68 RAIII 400☆ ☆Firebird Esprit 77 350☆
Project 1: Min drömprojekt Pontiac firebird 1968
Project 2: Min Pontiac Firebird Esprit `77
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang