Stå utan kylarvätska i tre dagar?

Cargo1980
5 oktober 2018 · 245 Inlägg

Håller på att fixa kylsystemet och väntar på en kylarslang. Kylaren är halvfull och förmodligen lite vätska i övriga systemet. Vill inte fylla på då nya slangen ska på. Visst borde det vara lugnt att den står tills på tisdag. Kommer naturligtvis varken starka eller köra den. Ett gammal jänkejärn kan tilläggas.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 oktober 2018 · 14 041 Inlägg

Cargo1980 skrev:
Håller på att fixa kylsystemet och väntar på en kylarslang. Kylaren är halvfull och förmodligen lite vätska i övriga systemet. Vill inte fylla på då nya slangen ska på. Visst borde det vara lugnt att den står tills på tisdag. Kommer naturligtvis varken starka eller köra den. Ett gammal jänkejärn kan tilläggas.

Ja, det borde nog inte vara nåt problem. Har haft bilar där kylarna gått sönder och det har gått längre än 3 dagar innan den nya kylaren anlänt och inget har hänt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Cargo1980
5 oktober 2018 · 245 Inlägg

Ingen fara för termostaten att ligga torr i termostathusen?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 oktober 2018 · 14 041 Inlägg

Cargo1980 skrev:
Ingen fara för termostaten att ligga torr i termostathusen?

Det tror jag inte. Jag har tagit gamla termostater som legat i garaget och provat med och inget har hänt. Nog kan allt hända men jag tror att det är lugnt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 oktober 2018 · 17 468 Inlägg

Inga problem.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Cargo1980
5 oktober 2018 · 245 Inlägg

Termostaten lär väl inte rosta, rätt kyligt ute.

caromania Forummoderator
5 oktober 2018 · 9 296 Inlägg

Gjutjärn o mässing. Lugnt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang