Installera universal fjärrlås på VW Passat -00

ILindh
18 november 2018 · 83 Inlägg

Hej, köpte ett universal fjärrlås till bilen från ebay för ett tag sen och hade tänkt montera på det nu.
Men jag märkte att det fanns en massa fler kablar än vad jag trodde det skulle vara till låskistan/centrallåset på förardörren.

Tänkte kolla om någon visste vad för färger går till vad så man inte kortsluter något.
Har läst om något me vacumlås på VW bilar, är det så på min?
Kollat runt i en timme men kan inte hitta något på nätet mer än ett el-schema: https://image.slidesharecdn.com/3b6-100 … 1271350571
Men jag blir inte så mycket klokare av det.
Det finns instruktioner för vilka kablar som ska kopplas på fjärrlåset men inte till dörren

ILindh
18 november 2018 · 83 Inlägg

Efter att ja testat mig fram kom jag fram till att röd/grön och röd/blå har med "lås/låsupp" att göra och att brun/gröna är "common line", alltså när man kopplar ihop brun/grön med den ena eller andra låser sig eller låser bilen upp sig.
Nu till ett nytt problem. Jag kan låsa och låsa upp bilen utan problem när förardörren är öppen, där jag kopplat in fjärrboxen på. Men när dörren är stängd går det bara att låsa, när jag försöker låsa upp klickar det bara i boxen. Någon som kan ha någon aning om vad det kan bero på?

ILindh
20 november 2018 · 83 Inlägg

Lyckades få det att fungera igår. Så tänkte berätta vad jag kopplade på ifall någon mer hade tänkt göra detta.
Kablarna som ska driva motorn antingen i främre eller back läget är färgerna: röd/grön och röd/blå i dörren.
Sen ska du koppla "common line" på jorden. Då fungerade det för mig att låsa med dörrar öppna och stängda.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang