Hjälp med val av Powerflex kit till Skoda Octavia Mk1 2WD bensin

Greenhorn
6 februari 2019 · 399 Inlägg

Vänder mig till er pro, som min tekniska kunskap och engelska inte räcker till passande steg av  Powerflex kit
till min bil. jag vill alltså dela upp det hela, Motor kit, växellådan, sedan fram och bakvagn.

här har ni lite Teck info, om min kärra https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/rcr657/specs
bilen är alltså en Skoda Octavia Mk1 2WD bensin (E85)  årsmodell 2000

Bilen används för daglig körning, så jag är inte ute efter de svarta hårda kuddar/bussningar.

Förnärvarande vill jag byta ut det runt motorn,
som avgasrör fästenarna tar stryk varje gång jag kallstartar motorn. (saknar uttag på jobbet )




Av Grönis

Greenhorn
6 februari 2019 · 399 Inlägg

Kan detta vara ett rätt val att starta med?
https://www.ebay.co.uk/itm/Skoda-Octavi … 1789678608

Detta står med i texten, citat: we can provide all the other bushes for this vehicle
...UK Car Registration or Chassis Number: är det min  (vin) : TMBBL21U3Y23...
jag ska ge dem för att få rätta delarna till min bil.

Senast redigerat av Greenhorn (6 februari 2019)

jaka54
6 februari 2019 · 5 719 Inlägg

Hej!
Får man fråga varför du vill byta ut original gummibussningar mot hårdare i polyurethan?

caromania Forummoderator
6 februari 2019 · 9 296 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Får man fråga varför du vill byta ut original gummibussningar mot hårdare i polyurethan?

Kvaliteten är högre, de håller längre utan att tröttna och presterar bättre. Faktiskt. Däremot så tillkommer det nackdelar i form av något högre ljud och mer vibrationer. Klart märkbart. Men även de positiva effekterna av att använda poly-bussningar i framförallt hjulupphängningen är märkbara.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Greenhorn
6 februari 2019 · 399 Inlägg

Hm, caromania var snabbare än mig.

För att de är bättre, utan att ge avkall på komfort, följsamhet och längre livslängd jämfört med en standard.

Senast redigerat av Greenhorn (6 februari 2019)

Greenhorn
6 februari 2019 · 399 Inlägg

caromania skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Får man fråga varför du vill byta ut original gummibussningar mot hårdare i polyurethan?

Kvaliteten är högre, de håller längre utan att tröttna och presterar bättre. Faktiskt. Däremot så tillkommer det nackdelar i form av något högre ljud och mer vibrationer. Klart märkbart. Men även de positiva effekterna av att använda poly-bussningar i framförallt hjulupphängningen är märkbara.

Därför jag inte vill ha de svarta, som ger mest vibrationer och de är mera för banrace

Greenhorn
6 februari 2019 · 399 Inlägg

förnärvarande har jag 275wtq/203whp (W = navet) och tittar förnärvarande på Peloquin 02J LSD
och vill att grejorna sitter kvar vid senare uppdatering av växellåda.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang