Problem med slutsteg (slutat spela, brusar lågt)

Genuine VeeDub
18 januari 2007 · 319 Inlägg

Meckade lite med slutsteget idag när en liten incident skedde. Efter att ha lyft lite på plattan som slutsteget sitter fast i tappade jag greppet o träplattan med slutsteget på åkte ner i golvet, bara 5-10cm under.

Tyckte inte det slog i särskilt hårt, men plötsligt slutade högtalarna spela och "protect" lampan började lysa SAMTIDIGT som den gröna "power" lampan. Detta har inte hänt innan.

Testade att stänga o starta om stereon, hjälpte inte.
Kopplade loss och kopplade om alla sladdar, hjälpte inte.

Testade att vrida upp volymen lite, och det kommer fram ett svagt brus från högtalarna.

Någon som vet vad som kan vara fel? Har precis köpt ny stereo/DVD o fick allt inkopplat så sent som idag. Spelade på fint tills jag skulle dra om en högtalarsladd o klantade lite.


All hjälp uppskattas!

Calibra_Johan
18 januari 2007 · 62 Inlägg

Det kan vara.. Dåligt batteri om dom bara brusar lite.. Så var de me mitt ljud..

Opel Calibra "Calibra Johan" (1995)
Sharky
18 januari 2007 · 10 287 Inlägg

Blev det så med ditt ljud när du tappade slutsteget eller vad menar du?

Detta fel verkar uppenbarligen vara triggat av händelsen att han tappade steget.

Du Genuine, lyser Protect nu också?

/Göran


Calibra_Johan skrev:
Det kan vara.. Dåligt batteri om dom bara brusar lite.. Så var de me mitt ljud..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Genuine VeeDub
18 januari 2007 · 319 Inlägg

Sharky skrev:
Blev det så med ditt ljud när du tappade slutsteget eller vad menar du?

Detta fel verkar uppenbarligen vara triggat av händelsen att han tappade steget.

Du Genuine, lyser Protect nu också?

/Göran


Calibra_Johan skrev:
Det kan vara.. Dåligt batteri om dom bara brusar lite.. Så var de me mitt ljud..

Ja, Protect OCH Power lyser så fort stereon är igång och ström/remote är inkopplat. Tar jag bort strömsladden lyser bara Protect.

//G

alexus65
18 januari 2007 · 152 Inlägg

Finns väll inte jätte mycket att säga förutom att något gick i sönder när du tappade det. Kolla säkringar och sådan enkelt.

Insane Base
Mazda 323 (1989)
Genuine VeeDub
19 januari 2007 · 319 Inlägg

alexus65 skrev:
Finns väll inte jätte mycket att säga förutom att något gick i sönder när du tappade det. Kolla säkringar och sådan enkelt.

Så det är så jävligt tror du? sad

Förstår det inte. Tappade inte den alls särskilt hårt...

Finns det folk som lagar sånt här eller är det bara att köpa nytt?

//G

golf88
19 januari 2007 · 956 Inlägg

Joo det finns folk som lagar sånt...hade ett lika steg fast snäppet mindre som jag lämnade in på lagning

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang