Billarm

VolvoV50T5
30 mars 2019 · 12 Inlägg

Tjeena motorälskare jag har en liten fråga, då jag inte är HiTech när det kommer till billarm, (tycker nästan larmet på mikrovågsugnen är HiTech). Det är såhär att jag råkade ut för en olycka igår på anonym plats, där Oljetråget pajade, så nu finns det såklart ingen Motorolja kvar så jag fick lämna bilen på plats och väntar bärjning nu till helgen här. Så min fråga, lite kort och gott.. Låt säga att någon skulle krascha rutan på min T5a, eller bryta upp motorhuven, kanske till och med försöka stjäla däcken. Skulle billarmet gå på bilen? Jag har ju centrallås och rörelsedetektor på kärran, frågan är ju om larmet även skulle gå om fälgarna skulle av förmodan bli utsatta för brott, dvs att någon hissar bilen med domkraft och försöker stjäla dom.. Jag vet ju till 100% att larmet går om dom kraschar några av rutorna.. Men just när det kommer till inbrott i motorutrymmet eller fälgarna.. Skulle larmet reagera?


Om denna tråd ligger på fel ämne, så flytta gärna smile

Tacksam för svar,

Mvh
Hunken 8-)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
30 mars 2019 · 4 917 Inlägg

Jag skulle vilja svara såhär..
Även om larmet fungerar så kan det frångås av en kompetent kriminell.
Jag hade själv ett eget larm som fungerade på min gamla taunus från -72 och jag kan inte begripa hur dom kunde stjäla den bilen genom att starta den.
När den hittades i skogen 7 mil från  brottsplatsen, utan blänkande magnesiumfälgar och jag startade motorn , så gick larmet
Så jag vill påstå att om dom vill ha kärran eller något på den så kan dom göra det.
Men , jag tror risken är väl större att den blir utsatt för sabotage..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 mars 2019 · 17 466 Inlägg

Billarmet sätts enkelt ur funktion på under en minut så nej. Bärga bort bilen så snart som möjligt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
VolvoV50T5
31 mars 2019 · 12 Inlägg

Tack för snabba svar smile Bilen står nu på Verkstad smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang