5741
Sök

Den bistra sanningen!

Trucker
166 Inlägg
19 januari 2007
Trådstartare
Tänkte bara dela med mig av den bistra verkligheten..

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 02,00.html

Fyfan vad less man blir på sånt..
Tror att han "skrämmer" bort kunder, efter den stämningen hade ju inte jag vart så sugen på att handla hos en sån idiot iaf..

562 Inlägg
19 januari 2007
helt otroligt... men om jag ska va heelt ärligt så tycker ja att tidningarna / Jurnalister e 100x värre med sånt... snackar för det mästa bara skit.. tycker vi borde stämma dom på 7 mille för falskinformation big_smile

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
19 januari 2007
Journalister... wink

Jag är en sån - har mest jobbat på lokaltidningarna men även på en stor motortidning under min journalistutbildning... smile
Information och kunskapstörst är det som driver mig, och ett kodex är att jag ska kunna möta den jag skrivit om igår även imorgon utan att skämmas, och att den ska vara lika pigg på att prata med mig även andra gången.

Men det finns tyvärr MÅNGA i branchen som helt tycks sakna sunt förnuft och folkvett. sad

// Ellen smile
Senast redigerat av vulture (19 januari 2007)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
19 januari 2007
vulture skrev:
Journalister... wink

Jag är en sån - har mest jobbat på lokaltidningarna men även på en stor motortidning under min journalistutbildning... smile
Information och kunskapstörst är det som driver mig, och ett kodex är att jag ska kunna möta den jag skrivit om igår även imorgon utan att skämmas, och att den ska vara lika pigg på att prata med mig även andra gången.

Men det finns tyvärr MÅNGA i branchen som helt tycks sakna sunt förnuft och folkvett. sad

// Ellen smile

Jadu, sånna finns det allt för många av enligt mig..  =/

Hela historien här var ju helt sjuk sad

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

132 Inlägg
19 januari 2007
Ja, jag skulle ju inte vilja ha en massa uteliggare utanför mitt hus som snyltar på min värme. Då är det väl bättre att fixa bostadsbidrag och hela paketet åt dem och sluta kasta pengar till andra länder?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
19 januari 2007
Jag är på ägarens sida.. hade också varit förbannad om nån lodare hängde utan för min butik

Bmw osv..

362 Inlägg
19 januari 2007
Uteliggare brukar ju inte så värst me kosing så ja tror inte han bryr sej så mycket....

Zippin 40's
197 Inlägg
19 januari 2007
7 mille var väl lite väl å ta i

"Dieselbilar drar minst bensin"

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
19 januari 2007
visst är det sjukt att stämma någon på 7 miljoner på det sättet, men jag kan garantera att jag inte skulle vilja ha någon lodis utanför min affär.

man lever bara en gång så lev väl!

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 januari 2007
men vad händer om ni mot all förmodan blev lodis da ? skulle ni sätta er i en kall vattenpöl ? självklart söker man sig till värmen ju!

Alusvets
38 Inlägg
19 januari 2007
Efter detta så är han mång milljonär. Så alla medel e bra...

Saab T5man har talat

Smålänning
7 887 Inlägg
19 januari 2007
Är lite delad... 7 miljoner är väl att ta i, men uteliggaren kan väl lägga sig i ett trapphus i stället... eller vid en annan butik... wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
21 januari 2007
men de stod ju ingenting om ifall butiks ägaren hade sagt åt honom heller, om han bara sagt åt honom så kanske han hade gått, å om inte de så finns de andra altenativ än å stämma en stackars lodis på en jävla massa miljoner, visst jag skulle inte heller viljat haft en lodis utanför men som sagt de hade säkert funnits andra altenativ, men butiks ägaren är väll säkert bara ute efter pengar skulle jag tro
Senast redigerat av volvo_glenne (21 januari 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

9 108 Inlägg
21 januari 2007
Xuri skrev:
men vad händer om ni mot all förmodan blev lodis da ? skulle ni sätta er i en kall vattenpöl ? självklart söker man sig till värmen ju!

Risken att bli det i Sverige är rätt stor har jag hört. Blir man lodis här har man fan sig själv att skylla.

Du hade säkert bjudit in honom på mat också om du varit butiksägare, så hade du haft hundra lodisar utanför affären sen istället, goda gärningar är the shit wink

R_Weber
21 januari 2007
Jag säger bara: USA!!   Vilket underbart land!!!

12 086 Inlägg
21 januari 2007
Jag sympatiserar med ägaren, dock förstår jag inte hur stämmning är bästa lösningen? Men de är väl så de löser problem i USA smile Bättre om staten gav han en plats på härberget.

Och 1 miljon dollar..? De går nog mkt efter lista o inte så mkt efter omständigheter tyvärr.

Student
232 Inlägg
21 januari 2007
ingen som har funderat på hur mycket pengar ahn lägger ut på att spruta ut en massa värme där???

han skulel nog bli av med lodisen bara han fixade så det ite blåste ut en massa varmuft:0

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...

AT Däck
501 Inlägg
21 januari 2007
ja visst man vill inte ha en uteliggare utanför sin butik men vafan tänk om man själv hade vart uteliggare idiotisk o stämma han på 7 mille

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se

FreddeK
21 januari 2007
verkar som bush har lite att jobba med i sitt egna land...men nä det där puckot slänger miljarder i krig och elände.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
21 januari 2007
Det amerikanska sättet att lösa konflikter är att stämma folk!
1 miljon dollar är inte så mycket jämfört med vad man kan höra omi pressen lite titt som tätt!

Sök