OBD2 P1577, P161E och P161C

zwork
24 maj 2019 · 27 Inlägg

Tjenare jag köpte en Audi A6 (4F) 2.7 TDi i början av året, den är välvårdad och omhändertagen så har inte behövt pilla eller byta något förut en vanlig olje och oljefilters byte, en service som jag alltid gör när jag köpt en ny bil. Men jag har tyckt att den accelererar sämre än tidigare ( när jag har i D eller S, inte om jag väljer att växla manuellt då går den riktigt jävla bra enligt mig, ingen dragracer men helt okey för mig) men jag är osäker på det för jag kan få för mig så mycket när det gäller bilar haha 😂 Inga varningar, ingen motorlampa som lyser men koppla in OBD idag och fick fram dessa felkoder. Min OBD är inte alltid 100%-ig och felkoderna har inte funnits där när polaren har kört sitt program han har på jobbet  men jag blir lite nervös att något ska rasa och kostnaderna bli skyhöga som jag läste på er utländsk sida när jag googlade.Så är detta något att ligga sömnlös över eller kan jag slappna av lite ? Tacksam för svar och ha det så bra smile

Rensvinf
25 maj 2019 · 528 Inlägg

Är du säker på att din motorlampa fungerar?  Jag googlade lite efter de felkoderna och det verkar ju som om den borde lysa..?

zwork
26 maj 2019 · 27 Inlägg

Rensvinf skrev:
Är du säker på att din motorlampa fungerar?  Jag googlade lite efter de felkoderna och det verkar ju som om den borde lysa..?

Nja jo, tveksam på att lampan är trasig för den har lyst dom gångerna polaren har felsöka på den på sitt jobb , när han nollar felkoderna lyser den till snabbt . Nu blir jag mer orolig och måste köra ca 30 mil imorgon , hmm jag får gå upp tidigt o få tag på en kamaxelgivare/impulsgivare,för mig är det lite oklart vilken det är som behövs bytas. Jag är inte jätteduktig på att mecka o inte heller tolka felkoder hehe, men vet du vilken givare det är dom menar och vad får du fram var det är för fel den indikerar på? Tacksam för snabbt svar. Ja det bra så hoppas jag du skriver snart smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang