Det här med öppet filter finns så mycket avhandlat på internet, där det även gjorts bromsning före och efter.
Vad jag har sett och nu har jag inte kollat över så ger ju det ingenting, på sin höjd några enstaka hk på slutet av kurvan men stökar sta istället resten.
Sen oavsett avskärmning så lär man få in luft till filtret utifrån istället för att suga i sig värme från motorutrymmet, mer noga än någonsin på en turbo då det är så mycket varmare pga turbon.
Sen vad kommer du vinna på att byta en stump rör istället för att gå hela vägen ut och bygga ett riktigt system eller köpa ett?
Ja en turbobil har ju lite mer att hämta här och men är det värt det egentligen för på en bil 1.8L?
Jag är enormt tveksam att du kan plocka ut varken hästar eller vrid om du inte kommer byta turbo, göra nytt grenrör mappa och porta toppen med nya kammar.
Liksom liksom...
Sen har gossarna här poäng med att öppet filter många gånger har ställt till det med lmm.
"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.