Kamrem

Remi87
13 augusti 2019 · 15 Inlägg

Tjena ! Jag kom hem en dag från jobbet och på vägen hem så hade jag ingen musik och jag hade av någon anledning stängt av fläkten. Jag tyckte mig höra lite skrap ljud från motorn. När jag öppnade motorhuven så tyckte jag att det lät från generatorn remmen. Jag stängde av motorn och till min förvåning så såg jag att remmen hade en ganska stor reva. Jag köpte bilen för en vecka sedan och hade tänkt och byta kamrem, vattenpump, olja, filter, tändstift m.m men  nu känns det lite mer brottom. Först så tänkte jag ( hitta billiga verkstad ) men det är dyrt och framförallt så vill jag lära mig och göra sånt själv. Min bil är den som är på min profilbild och jag lägger upp lite bilder på den nu så ni kan se motorn och annat. Obs bli inte rädda, detta är ett rullande objekt. Frågan är då ! Vad ska jag tänka på när det gäller dem här punkterna? Om jag tar ut den gamla kamremen och sätter dit den nya utan att kugghjulen rör sig. Måste jag ändå ställa in dem här punkterna? Samt vlika är dem? Jag måste lära mig. Snälla kom inte med svar där ni skriver lämna in den på verkstad. Jag vet  garanti, säkerhet och allt det där. Jag är otroligt tacksam för svar. Gärna bilder med punkterna

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang