5134
Sök

elfel 740 bränslerelä

1 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
Uffa mig, det var inte lätt. Har inte haft så hemskt mycket erfarenhet av att skriva in till forum även om jag med stort nöje läser och hittar mycket matnyttigt här.

Sedan en tid bakåt i historien så har jag ägt volvo  [mycket mecka m a o] och nu har bränsleinsprutningens styrdon börjat svikta. Ny är inte att tänka på eftersom det enligt de prisuppgifter jag har fått skulle bli tal om ca 1/4 av bilens inköpspris.

Men om jag inte är helt ute och reser så ska det gå att förbikoppla denna stora gröna blobb med en enkel slinga eller bygel. Nu innan jag sticker den veritabla gaffeln i brödrosten och blåser något känsligare tänkte jag att det kanske finns lite mer kunnigt folk här i Garaget som dels kan råda mig till alternativa åtgärder om möjligt eller förklara var (mellan vilka kontakter) denna bygel ska sitta.

mvh
/izsbjornen

10 287 Inlägg
21 januari 2007
Du skall inte bygla förbi bränslepumpsreläet. Då kommer bränslepumpen att fortsätta gå så länge tändningen står på.
Dvs om du krockar så sköter insprutningsboxen av att stänga av pumpen så att du inte riskerar att brinna inne i bilen. Byglar du föbi så riskerar du att brinna inne i bilen.

Och även om du inte tänker på dig själv så kan ju någon låna bilen.....

Köp ett nytt bränslepumpsrelä.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök