Volvo 240 d5252t och m90 låda?

zimpan304
19 september · 208 Inlägg
#1

Hallå!  Håller på och ska sätta i en d52 i min 242 -76,  funderar lite på vad för tråg man ska ha osv om någon är kunnig på de, då jag aldrig riktigt hållt på med 240 och de är ju tydligen annat lut eller vad folk snackar om.

Jag hade då tänkt att få dit en m90 låda ifrån en d24, men om jag kört m47/46 så finns de ju 240 sprängkåpa och 740 sprängkåpa och samma sak där med oljetråget och då den ena har mer lut vad jag förstått. Borde de inte bli fel lut på lådan om jag kör m90 med 240 d24 tråg?

Hur mycket skillnad är de i lut? Går de köra 7/940 tråg på 240?


Mycket tacksam för svar så man kan få lite förstående om hur de fungerar med de olika tråget och vinklar m.m :-)

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Chrisehhh
20 september · 242 Inlägg
#2

Tråget har jag för mig att man kortar ner från d24. Så hade tagit ett 240 d24 tråg och kortat ner. Växellådan vet jag inte riktigt, har för mig man ska korta ner spakställ osv, finns mycket att läsa om man söker på det.

zimpan304
20 september · 208 Inlägg
#3

Chrisehhh skrev:
Tråget har jag för mig att man kortar ner från d24. Så hade tagit ett 240 d24 tråg och kortat ner. Växellådan vet jag inte riktigt, har för mig man ska korta ner spakställ osv, finns mycket att läsa om man söker på det.

Jo att man kottar å de har jag koll på, har satt i en i en 760 men va lite fundersam när de gällde 240 just då jag inte hållt på med dom å de skulle bara annat lut :-) men fick svar på annat håll, man måste köra 240 tråg med lut därefter, kör man 740 lut så hamnar pumpen i bromsservon. Får svetsa om en bensin m90 så den passar mer lut sen :-)

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang