Byte av elastisk AC-rem V50 1.8F -09

Robbos
21 november 2019 · 3 Inlägg

Hej, jag ska i dagarna byta multirem, spännare samt AC-rem på min ovan nämda bil.

Skulle väldigt gärna vilja ha era tips och trix hur jag återmontera den elastiska AC-remmen. Vad jag förstått kan det vara ganska besvärligt och därför vänder jag mig till er om någon har någon tidigare erfarenhet :-).

Väldigt tacksam för tips!

Mvh, Robin

zzr9409209
21 november 2019 · 716 Inlägg

Har bytt några ggr. Kompressorn sitter med fyra skruv,tar bort 2 eller3 st,släpper på resterande, då kan man vinkla ac:en tillräckligt för att få på nya remmen....

Robbos
21 november 2019 · 3 Inlägg

zzr9409209 skrev:
Har bytt några ggr. Kompressorn sitter med fyra skruv,tar bort 2 eller3 st,släpper på resterande, då kan man vinkla ac:en tillräckligt för att få på nya remmen....

Låter ju väldigt smidigt! Är det något jag bör tänka på när jag vinklar kompressorn? Något som kan ta skada, typ slang eller sladd eller dyligt? Tack för svar!

zzr9409209
21 november 2019 · 716 Inlägg

Inga konstigheter,har för mig att det sitter en typ av hasplåt under kompressorn, men den sitter i samma skruv ..Inga rör/slangar som kan skadas...

Robbos
21 november 2019 · 3 Inlägg

zzr9409209 skrev:
Inga konstigheter,har för mig att det sitter en typ av hasplåt under kompressorn, men den sitter i samma skruv ..Inga rör/slangar som kan skadas...

Ok vad skönt att höra! Du ska ha ett stort tack för att du delar med dig av dina kunskaper! Hör av mig om hur det gick efter helgen.

zzr9409209
21 november 2019 · 716 Inlägg

Ok...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang