OK, nu tar vi det lite lugnt här

Du ska ha DDR-minnen, inget annat. Dvs, inte DDR2, inget där det står ECC eller ECC/REG, och inget SDRAM (som förmodligen är det enda som går i "twin_cams" dator. Dvs, den är inte "okinkig". Den vill ha en viss sorts minnen...)
CL2 (dvs CAS latency) behöver du inte bry dig om...
Vad du behöver bry dig om är att du ska ha DDR-minne... Jag gissar att datorn har några år på nacken eftersom det står 133mhz på minnet. Du kommer troligen inte hitta ett likadant att köpa, däremot kan du hitta DDR 266 t.ex. (PC2100 heter dem), vilket bör (läs: BÖR) fungera utan problem.
Mitt förslag är att du 1) kolla manualen till moderkortet om du har det och se vilka minnestyper som fungerar (och vilka storlekar framför allt, eftersom det med högsta sannolikhet framgår att du ska ha DDR-minnen bara

. Sen är det nog ingen bra idé att köpa ett minneskort på 1 GB så att du har ett på 512MB och ett på 1024MB i datorn, men det KAN fungera (vilket framkommer från manualen). Många datorer (speciellt nyare) trivs bra med minnen i par. En del äldre datorer (amd tror jag?) fungerar endast med minnen i par om jag inte fått det hela om bakfoten.
Säkert kort är troligen t.ex.
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?P … 010035006, och då har du 1 GB totalt, men lita inte helt på vad jag säger nu, jag tar ej på mig något ansvar om det inte fungerar

Steg 2 i mitt förslag är att du kontaktar tillverkaren om du saknar minne, och frågar dem vilka minnestyper du kan stoppa in i den.
Steg 3 är att du tar med datorn till närmaste återförsäljare/datorbutik och ber dem uppgradera åt dig med något lämplig till den storlek du vill och kan ha.
Lycka till.
mvh