7955
Sök

ang ram minne gammal dator

preem pump
836 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
som det ser ut nu så lutar det åt ett 512mb till
alltså 1024 sammanlagt
vad tror ni kommer det bli snabbare (märkbart) eller ska jag skita i det så länge och köpa en FET burk när denna gett upp helt (det är nämligen lite fläktar å skit som håller på att ge sig oxå, skramlar å har sig i bland)
vad tycker ni??????

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

1 453 Inlägg
24 januari 2007
mannen666666 skrev:
som det ser ut nu så lutar det åt ett 512mb till
alltså 1024 sammanlagt
vad tror ni kommer det bli snabbare (märkbart) eller ska jag skita i det så länge och köpa en FET burk när denna gett upp helt (det är nämligen lite fläktar å skit som håller på att ge sig oxå, skramlar å har sig i bland)
vad tycker ni??????

Ja den kommer att bli märkbart snabbare, men å andra sidan kan du plocka ihop en helt ny burk för 4-5000 som garanterat är bättre än den datorn du har idag.
Btw: om fläktarna skramlar kan det bero på att någonting ligger emot och skapar resonans eller så låter det illa för att de är dammiga. Blås ur datorn med lufttryck är ett tips...

Fisketokig
2 997 Inlägg
24 januari 2007
helt klart att du kommer märka skillnad om det är en 2.8GHz och du kör XP tex.

Ett alternativ är att köpa 1GB 3200-minnen och uppgradera moderkort och processor senare. men ska du upp till värre än vad DDR kan erbjuda, upp till nya Core2 eller sånt så kan du i vilket fall inte ta med minnena, beror på hur sådanna värre saker du ska ha senare och när du ska ha det.

I vilket fall så väljer du att sälja datorn sen om det kommer införskaffas en ny så är det lättare att sälja med 1GB.

2.8GHz och 1GB ram är ju en riktigt trevlig dator om man inte ska ha den till tyngre spel.

Jag skulle försöka komma över en 512mb till och börja kolla på ett Core2-system med DDR2 som nästa steg och som en helt ny burk när du känner att det är dags.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

preem pump
836 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
ok tackar tackar

preem pump
836 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
ok nu skiter jag i det
köpte ett ramminne oanvänt på blocket
ett pc2100r och det fungerade INTE

302 Inlägg
2 februari 2007
köp ny dator de e snart lön igen=)

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.

preem pump
836 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
DanneDynamit skrev:
köp ny dator de e snart lön igen=)

ska köpa 2..... nä 3 nya

Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 februari 2007
chrizz skrev:
CL2 (dvs CAS latency) behöver du inte bry dig om...
mvh

om man är riktigt kinkig gör man det wink....kör 4gb pc3200 i min burk lagomt överklockade

Sök