Motorbyte från en b234f -88 till en b230ft -97

casper19
13 april 2020 · 6 Inlägg

Tjabba!

Rasade 16 ventilarn för ett par månader sedan och har börjat tagit tag i skiten nu eftersom kolvar och ventiler vart helt väck

Nu till mina fråga:

Vad exakt behöver man göra för att få i en b230ft?

Jag vet redan att man behöver spridarmotstånd och nån av två följande boxar såsom tändning eller bränsle är dock osäker om motorfästena passar eller om man måste justera dom på nå vis sen elhärvan är jag osäker på vilket system jag har.

Har inga bilder för tillfället eftersom jag är så osäker har jag inte skaffat nya motorn än.

Svar uppskattas :-)

volvoqq Lastbilsmekaniker
13 april 2020 · 5 138 Inlägg

Jag brukar köpa kompletta bilar och flytta över allt wink

casper19
13 april 2020 · 6 Inlägg

hade tänkt byta motorn bara för har inte plats med fler bilar och därför undra jag hur mkt man måste byta för att få i en b230ft

casper19
14 april 2020 · 6 Inlägg

Är också osäker vart man ska skriva detta för att få den rätta hjälpen

Christian S
14 april 2020 · 4 816 Inlägg

casper19 skrev:
Är också osäker vart man ska skriva detta för att få den rätta hjälpen

bara för det behöver du inte starta 5st trådar om är exakt likadana på olika ställen runt om på forumet varav 2st ligger under Garaget -Suport och nyheter och sedan i underkategorin Tips, förslag och åsikter och där det under rubriken står "Kritik och åsikter bör presenteras konstruktivt med förslag till förbättringar för att kunna tas på allvar." https://www.garaget.org/forum/viewforum.php?id=21
där är det alltså tänkt att man ska ge kritik, tips på förbättringar mm om den här siten (garaget.org) och INTE posta köpråds trådar, mektips osv trots att många verkar tro det.

Forumsreglerna https://www.garaget.org/start.php?action=forumRules
2§ När du startar en ny tråd

Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

Senast redigerat av Christian S (14 april 2020)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang