Skruvdragare med stålborste/boll?

Basilm
1 maj 2020 · 33 Inlägg

Svenska_bil skrev:
Frågan är varför? Utställningsbil eller har du alldeles för mycket fritid? wink

Att börja slipa upp länkarmar osv är inget man gör för att dom ska hålla längre, dom kommer inte gå mitt i tu av smuts osv utan blir till slut glapp i själva leden.

Har utbildat mig för att ha mycket tid / eget ansvar och få fasta tider, så man kanske har tagit sig friheten att förkovra sig "alldeles för mycket fritid". Med det sagt, så är biltvätt ett intresse helt klart.

Okej, jo om inte annat är det en fröjd att inte se massa rost/skit under bilen smile

Basilm
1 maj 2020 · 33 Inlägg

SportPilot skrev:
En batteridriven vinkelslip fungerar bra smile du får se till att ha dubbla batterier, annars blir det mycket väntande på laddning. Du kan ge dig på all synlig metall, akta bromsrör och annat bara.

Länkarmar brukar inte vara så dyra att köpa nya, så jag hade inte lagt en massa tid på dem.

Bland budgetsliparna så tycker jag att Hitachi fungerar bäst, vill du lägga lite mer pengar så är Milwaukee och Makita bra grejer, DeWalt är enligt mig lite plastigt...

Låter klokt, två batterier dvs.
Jag hade inte tänkt ta bort plast/papp plåten under som skyddar underredet som sagt - hänger bromsrören vanligtvis utanför detta? Får nog lyfta upp bilen och ta en längre titt innan något görs, ser så pissigt liggandes på ett cementgolv brevid bilen, försökanded utreda vad som är vad smile

torsen
1 maj 2020 · 7 233 Inlägg

Apropå slipa/putsa länkarmar så...………
För många år sedan hade jag en Plymouth som vid besiktningen fick en 2:a på glapp hjälpstyrarm.
Jag borstade ren hjälpstyrarmen och målade den.
Vid återbesöket tittade bilprovare under och sa: "så där ja, så ska det se ut" och strök 2:an.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang