5552
Sök

Stereo/Elproblem

VW-driver
291 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
Tja!

Jag har försökt att dra kablar till en brytare som ger mitt neon ström.

Jag har kopplat som denna bild ( http://static.garaget.org/gallery/archi … -40933.jpg )visar, men det funkar ändå inte. Skumt. Jag har ju en 5A säkring i och allt är jordat till samma punkt, som skulle fungera.

Dessutom har stereon börjat krångla. Det är så att jag som det flesta andra har slutsteg samt en baslåda kopplad till stereon. Givetvis strömkabel till batteriet och det vanliga köret.

Problemet är: När jag kör en stund dör steget och baslådan och all el kopplad till stereons strömuttag. Alltså, innan hade jag neonet och dioder kopplade direkt till stereon och allt fungerade felfritt tills för någon vecka sen, då stereon började "stänga av" all tillkopplad el. Fattar ingenting. Jag har 6x9or kopplade till stereon, men de funkar ju. Det är alltså bara den tillkopplade elen till stereon som dör. Skumt.

Någon som har en lösning eller har råkat ut för samma problem?

Jag har en Kenwood.

Sen undrar jag om man måste säkra av kabeln om man kopplar till cigguttagets sladdar?

Tack på förhand. Vill verkligen lösa detta med ljuset i bilen. Har vart "mörkt" ett tag nu. sad

VW-driver
291 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
Någon som kan ha svaret på mitt problem?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
26 januari 2007
Sitter alla kablarna som du grejat med som dom ska och är batteriet schysst? smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

4 554 Inlägg
26 januari 2007
du har för mycke last på remoten.. sätt ett relä vanligt som man kan ha till extraljus eller något  som remoten styr.. och så matar du direkt från batteriet till grejjerna

VW-driver
291 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
loudness skrev:
du har för mycke last på remoten.. sätt ett relä vanligt som man kan ha till extraljus eller något  som remoten styr.. och så matar du direkt från batteriet till grejjerna

Vill du skicka ett PM med mer info på hur det ska se ut?

Nej batteriet är inte gammalt, det köptes i somras och ligger på 70Ah och lyser fortfarande grönt, så det är helt.

Det med att kablarna sitter eller ej har jag också grunnat på. Skall göra en check. Det bör vara någon form av glapp i någon  kontakt då basen kommer och går.

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 januari 2007
Du borde lyssna på loudness mer ...de är de bästa sättet att göra om man nu inte vill koppla över en strömbrytare (och relä då givetvis)  ...att allt lyser bara för stereon är igång kan ju kanske vara irriterand men de är min åsikt ...Har du inte fått reda på hur man kopplar ännu så pm:a mig så kan jag skriva kopplingschema

Sök