Köp av produkt

Brådhis * Voff voff *
18 juni 2020 · 10 245 Inlägg

candyweiss skrev:
Under mina första 10 år med fordon så tvättade vi cyklar, mopeder, motorcyklar och bilar med en hink ljummet vatten med några skvättar Yes diskmedel och en svamp. Våra fordon var i kanonskick, speciellt farsans fordon och han var pedant med bilen och mc´n.
Så ärligt vet jag inte om jag kan se någon skillnad på resultatet av tvätt med bilschampo eller Yes.
Idag kan jag lätt tvätta en cykel eller mc/moped i Yes, löser allt skit mycket bra.

Som jag nämnde tidigare, rent blir det helt säkert. Precis som man kan tvätta håret i diskmedel eller handtvål. Det är hur lacken (eller håret...) mår efteråt som är skillnaden. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
jaka54
18 juni 2020 · 5 682 Inlägg

Hej!
Tror ni verkligen en 2-komp acryllack skulle påverkas av vilket rengöringsmedel man använder när man tvättar bilen! Jag kan ju ta både lacknafta och aceton på en uthärdad billack utan att den påverkas.
-Kom igen !

AWM
27 juni 2020 · 101 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Tror ni verkligen en 2-komp acryllack skulle påverkas av vilket rengöringsmedel man använder när man tvättar bilen! Jag kan ju ta både lacknafta och aceton på en uthärdad billack utan att den påverkas.
-Kom igen !

Nu är det ju så att om man bryr sig om sin lack på bilen så har man ett skydd ovanpå klarlacken. Ett neutralt bilschampo eller hårschampo spelar dock nog ingen större roll. Men diskmedel är väldigt uttorkande på gummi/plast samt tar bort fett (vax), starkare kemikalier som förtunning (lacknafta,aceton etc) tar bort/sliter på övriga lackskydd. Kör man helt utan skydd och skiter i så kan man väl tvätta bilen med vad som helst. Men det är kanske inte något man ska sitta och rekommendera på internet.

Senast redigerat av AWM (27 juni 2020)

husseman
27 juni 2020 · 1 577 Inlägg

hehe, kan man rekommendera hela feltemas sortiment- så borde man kunna rekommendera Yes oxå.
Men, tvätta bilar finns såna som sysslar med o tror inte de använder varken Yes eller Feltema..
Lycka till, ni som vill tvätta bilar.

mvh/husse

THEBADGUY Gorgilus addictus
27 juni 2020 · 4 734 Inlägg

husseman skrev:
hehe, kan man rekommendera hela feltemas sortiment- så borde man kunna rekommendera Yes oxå.
Men, tvätta bilar finns såna som sysslar med o tror inte de använder varken Yes eller Feltema..
Lycka till, ni som vill tvätta bilar.

mvh/husse

Absolut inget fel med Biltemas biltvårds sortiment.
Till en vanlig privatperson funkar det alldeles utmärkt. Väldigt prisvärt och presterar bra för priset.
Att säga att Yes är lika bra som Biltemas produkter är bara extremt korkat.

Senast redigerat av THEBADGUY (27 juni 2020)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
husseman
27 juni 2020 · 1 577 Inlägg

Hehe, kanske bara e´ja som går på Varumärke o Yes låter mkt.  bättre än Feltema. Inget att hetsa upp sig för, ja har nada koll på tvättning av bilar. - Men antar att det finns bra mkt. bättre grejer om Diskmedel o Feltema e´alternativen. 

mvh/korkade husse

candyweiss
27 juni 2020 · 863 Inlägg

AWM skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Tror ni verkligen en 2-komp acryllack skulle påverkas av vilket rengöringsmedel man använder när man tvättar bilen! Jag kan ju ta både lacknafta och aceton på en uthärdad billack utan att den påverkas.
-Kom igen !

Nu är det ju så att om man bryr sig om sin lack på bilen så har man ett skydd ovanpå klarlacken. Ett neutralt bilschampo eller hårschampo spelar dock nog ingen större roll. Men diskmedel är väldigt uttorkande på gummi/plast samt tar bort fett (vax), starkare kemikalier som förtunning (lacknafta,aceton etc) tar bort/sliter på övriga lackskydd. Kör man helt utan skydd och skiter i så kan man väl tvätta bilen med vad som helst. Men det är kanske inte något man ska sitta och rekommendera på internet.

Jag köpte en helt ny Opel Vectra en gång i tiden, den var röd och mycket grann. Jag ägde den i ca 3 år och tvättade den sällan, men när den tvättades var det med Yes diskmedel. Bilen blev aldrig vaxad när jag ägde den. Den var inte snygg i lacken när jag sålde den big_smile

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang