Jag har ju bilen alldagligt t.ex. dra släp osv med
Det finns sällan någon som är så prisvärt som steg 1 på en bil med turbo. Vill du ha mer effekt kommer du inte komma undan billigare, möjligtvis om du hittar ett annat företag som ger samma sak för lägre pris då.
Hmm, en diesel beter sig inte så...finns hastigheter då man säkert kan komma under förbrukning.. på grund av bättre vrid...men det normala är att den inte blir snålare. En Volvo T5,a är ju en bil som drar gigantiska mängder bränsle o har fullt upp att hålla ihop med orginaleffekt... den lär ju inte gå billigare med trim. Du har nog bara hittat en specifik hastighet då den gamla 5,an går hyfsat snålt med Volvosiffror mätt. O motorn kommer säja upp sig, det är bara en tidsfråga..
mvh/husse
Jag har 2.0l fyra i min bil. Åkte senast till Oxelösund midsommarafton med tre vuxna i bilen med farthållare i låg på 0.55 på plan väg i motorvägsfart lite mer uppför 0.10 nerför är inte den som gasar i onödan. Bilen har gått 5700mil v60 2011 tror inte det är en tid fråga innan motor säger upp sig. Bara skönt att ha lite att sätta i mot vid rödljusen. Värt var ända krona eftersom bilar är mitt intresse.
Bilen blir nog mkt mer körbar med mer effekt, det jag märkte var att på min gamla Mercedes 220cdi automat 150hk original så ändrades även hur den växlade, mkt mer kraft vid omkörning. Inte alls så man var tvungen att trampa gasen i botten för att den skulle gå ner i växlarna och dra iväg utan den hade helt enkelt mkt mer kraft att dra iväg även när man bara trampade till lite på gasen. Och den drog även lite mindre diesel.
många gånger ökar dom känsligheten på gasen för att det ska kännas bättre men sen ökar ju laddtrycket en del och det gör ju underverk för att orken ska infinna sig när man behöver den..
Som redan konstaterats, bilen blir mycket trevligare och behagligare att köra, men bränsleförbrukningen blir inte lägre i en personbil. Däremot i en stor dieselmotor, där blir det riktigt lönsamt.