Hej! Jag har en VW Tiguan 1.4 160hk 2011 som jag bytte bromsbelägg på.
Jag ha elektronisk parkeringsbroms bak som jag drog med dator (autocom) bytte belägg och körde tbx bromsarna. Kopplade av allt och försökte starta bilen men det gick inte.
Jag har kollat bränsle, tändstift och tändspole. Startmotorn snurrar på bra med!
Har kollat det kommer inget Har även kopplade av luftmassemätaren för att testa ifall programmet fungerar då fick jag felkod. Återställde serviceläge, då hörde jag hur handbromsen snurrade på och försökte starta direkt.
Hehe..LMM e´nog inte problemet som vanligt. Gå in under Broms o kolla...återställ efter serviceläge om du inte gjort det. Sen av med tänding en stund o på igen. Gissar på att du har nåt strul med ABS/p-Broms..som låser från start. Låt bromsarna göra sin självkalibrering innan du försöker starta.. mvh/husse
Aa motorn snurrar, tändstiften blixtar och bensinpumpen fungerar men bilen vill inte starta. Inget som blinkar eller varnar varken på instrumentpanelen eller datorn.
Undrar ifall det är kamkedjan som har sträckt sig? Men hur stor är chansen att den pajar exakt när jag skulle byta bromsarna själv för att spara lite pengar...
Börja med att uteslut allt kring vad du gjort med datorn/serviceenheten.
Allt talar för att bilen inte startar pga av ngt med programvaran. Kolla så att du verkligen har stängt av allt vad serviceläge heter och sådant. Hjälper inte det så bryt batteriet en stund.
Hmm, njä...nåt måste gått fel med Autocom...- koppla upp med VCDS o kolla vad som låst sig. Borde vara nåt skitfel med Elektroniken. Lycka till/husse
Inte troligt, motorn går ju runt, bränslepumpen startar och han har gnista. Det ända han inte verifierat är att spridarna öppnar, men eftersom bränslepumpen startar kan man anta att dom gör det, då motorstyrningsens kritierer är uppfyllda för att starta bränslesidan. Har man då gnista och bränsle samt motorn går runt, så finns bara mekaniskt fel kvar om motorn inte startar.
Hmm, låter inte troligt att man har sånt oflyt att motorn får ett mekaniskt fel bara för man byter bromsklossar... in med lite startgas så startar nog bilen..sen e´bara frågan varför spridarna inte öppnar. Lycka till/husse
Håller med Brådhis. På min förra SAAB 9-5 hände ett par gånger när jag kört en bit på gården att bilen inte startade dagen efter. Bensinen späder ut oljan så att kompressionen försvinner. I detta fall hör man att motorn snurrar onormalt fort och lätt. Lång startsekvens eller lite olja ner i tändstiftshålen borde hjälpa. Har gått ett tag utan kommentarer. Skulle vara intressant att veta om det löst sig.