Growe skrev:
Vettemannen skrev:
Growe skrev:
hur man än vänder det så är alltid v8 den enda vägen att gå när det gäller jänkebilar.. värdet på bilen är högre bränsleförbrukningen är knappt märkbar skillnad.. och man kan alltid montera kompressor eller turbo på en v8 och få mycket mer effekt för pengarna mot att göra samma sak på en v8

lite som att köpa en mustang med 4an man gör det liksom inte... alla kompisar kommer mobba skiten ur dig när du kommer och puttrar runt med en ford fokus motor i en mustang ;-)
I mitt tycke så är det vinkelåtta som gäller. Soppaförbrukningen är inte märkbart större gentemot sexan. Håller med Growe om det där med mobbing. Såg en gång en Charger eller om det var en Challenger 68-70 med sexan, det stämde liksom inte. Inte en sexa i en muskelbil!
/Benny
jag är verkligen inget stor älskare av v8 bilar ihuvudtaget betydligt mer imponerad av 3cyl bil med 300hk än en v8 med 2000hk..
men dock gillar jag hur dom nya "muskelbilarna" ser ut och det blir liksom inte rätt utan en v8. det blir aldrig ett bra köp..
som beg är det gubbar med gubbkris som köper dessa v6 bilar. och när dom försöker skryta med dessa bilar är effekten den samma som att äga en Porsche Boxer... man går inte ur det med stoltheten kvar även om det säkert är bra bilar på alla sätt..
men v6 är iallfall bättre än en 4cyl som nyare mustangen finns med ;-) för det är äkligt pinsamt..
Haha!!! Jag är vad man kan kalla gubbe men skulle aldrig köpa en jänkare utan V8:a!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!