torpis
Forummoderator
23 juli 2021
· 10 572 Inlägg
Björn körde i mål nu på morgonen på tiden 11h55min. Följde med en bit på vägen via youtube och hängde på chatten där. Kontentan var att det går undan om man laddar från 3-83% och sedan kör 130km/h i 15mil och sedan laddar igen. Det bygger dock på att man har hyfsat tätt mellan laddarna. I Sverige börjar det ju se vettigt ut faktiskt.
Bilar med större batteri åker längre sträckor men får ju också ladda längre. Bilar med högre laddeffekt laddar ju in sina kWh snabbare men har högre förbrukning med.
Som referens kan ju liknande bilar nämnas med
eGolf på 15h50min
Leaf62 14h10min,
Zoe 50(den med snabbladdning) 14h35min
Peugeot e-208 12h30min
Hyundai Kona 64kWh 11h30min
Polestar 2 11h30min
Audi Etron 50 11h55min