Lacka bilen på firma

B230_WEBER
30 mars 2021 · 6 Inlägg

Hej! Har en volvo 745 jag skulle vilja lackera om till "Candy apple red". Någon som vet hur mycket ett sådant arbete går på utan att göra något förarbete? Vill helst inte fylla hela garaget av slipdamm och skit. Man om man ändå skulle gjort förarbete vad hade bara en lack gått på? Om candy är jätte dyrt vad kostar då en Röd metallic med lite glitter i klarlacken? Är väldigt sugen på att få bort den gubbröda och fixa mig fram en fet och fin glassätar bil.

Svar uppskattas MVh Adrian smile

Volvo 745 (1990)
KolGruvan
30 mars 2021 · 1 450 Inlägg

Nu vet ja inte vad för färg det är men är det en 3-skikts färg så blir det dyrare, vissa mer avancerade kulörer kräver att man har en speciell underton på basen,

Nu förutsätter jag att bilen är helt demonterad annars kommer det bli ofantligt dyrt.

Utan att något förarbete är gjort kan du räkna med 35-70 tusen med kvitto, helt omöjligt att svara på då det skiljer sig från plats till plats,

Sen vet ja inte om det endast är en utvändig lack, eller om den ska lackas I dörrgångar osv,  vid hellack måste nästan hela bilen tas isär

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Lucif3r
30 mars 2021 · 2 214 Inlägg

En vanlig utvändig lack i vanlig färg går lös på ca 20 laxar. Och priset ökar snabbt om det ska lackas mer och/eller annan mer "exklusiv" färg.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 mars 2021 · 14 056 Inlägg

B230_WEBER skrev:
Hej! Har en volvo 745 jag skulle vilja lackera om till "Candy apple red". Någon som vet hur mycket ett sådant arbete går på utan att göra något förarbete? Vill helst inte fylla hela garaget av slipdamm och skit. Man om man ändå skulle gjort förarbete vad hade bara en lack gått på? Om candy är jätte dyrt vad kostar då en Röd metallic med lite glitter i klarlacken? Är väldigt sugen på att få bort den gubbröda och fixa mig fram en fet och fin glassätar bil.

Svar uppskattas MVh Adrian smile

Ring och fråga!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang