Kanske är lätt men stod att man kunde brygga mitt slusteg till 1 kanal det är 2 kanal nu med en effekt på 2*750W. Men har en bas och så vill jag "BRYGGA OM DEN" så den blir 1 kanal och får 1*1500W på basen.
Frågan lyder: Vad menas med att man brygga om slutsteget?
Enkelt förklarat så kopplar man ihop båda kanalerna så att de "delar" på högtalarimpedansen och ger högre uteffekt.
Denna förklaring kan nog anses som lite felaktig av de som är ordentligt hemma på elektronik, men jag tycker ändå att man kan förklara så.
Exakt hur man ska koppla kan variera mellan olika tillverkare, då får man titta i manualen till steget.
Så man får alltså öppna steget och koppla ihop och så?
/danne
nej du behöver inte öppna det... du kopplar högtalar kablarna (borde stå på steget) plus från högtalaren till höger plus på steget å minus från högtalaren till vänster minus på steget. eller något liknande
Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
Eventuellt så kan du köpa ett monosteg om du vet till 100% att du alltid bara vill driva basar med det. 110Kr billigare än tvåkanaligt och mer effekt
Lycka till och hör av dig om du har några andra frågor
/dB Janoz
Senast redigerat av dbjanoz (30 januari 2007)
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?