Problem med nyköpt bil (bilfirma)

doktorduett
16 augusti 2021 · 345 Inlägg

husseman skrev:

doktorduett skrev:

husseman skrev:
Huuu o där kom LMM oxå... de två mest utbytta delar utan nån effekt. Är kamlägesgivare o LMM. Sen kommer L-sond, fast denna kan ju vare felet pga. felkod på bränsleblandning lean. Hitta felet e´mitt tips- kan vara ECM oxå.

mvh/husse

jaha.. det var ju bra att veta. det var ju dumt av mej att byte den. dom går ju enligt dej aldrig itu.
kunde ju ha kört vidare med defekt lmm o fortfarande ha kliat mej i nacken o undrat va felet på min bil är .
ELLER så gör jag rätt o byter min LMM o bilen fungerar igen
va tycker du ska jag sätta den trasiga LMM tillbaka i bilen ?????????

Hmm. Nu e´ja inte med- va du har för bil o vad du hade för fel har ja inte en susning om- o ja ibland går LMM sönder och måste bytas... Men antar att du åker nån äldre Volvo eller liknande. En modern bil har sällan detta problem- men man byter den bara för att... innan man åker till verkstan o tar reda på felet. Så grattis att du fick igång din bil med LMM byte- o var du stoppar upp den trasiga. Det lägger jag mig inte i.

mvh/husse

kära husse
vet inte vart du fick ifrån att jag kör en gammal volvo ???
jag kör en nyare merca, o jag byte inte bara LMM på må o få
jag är faktisk kapabel att båda äga o använda en felkodläsare. dyr sådan.
det bara konstigt det är alltid någon som vet bättre än andra
o försvarar sitt vetande med en dåres envishet, alla andra har fel.
om du läser igen o snälla förklarar för mej vart det står att du ska st..... LMM up r....
jag frågade om jag skulle sätta den gamla tillbaka på bilen då dom enligt dej ALLDRIG går itu.
o när don nu ALLDRIG går itu är det ju dumt av mej att byta den...eller....

husseman
18 augusti 2021 · 1 588 Inlägg

Hmm, jag har aldrig (ja, vi stavar så i detta land) sagt att en LMM inte kan gå sönder. Det ja säger är att det verkar vara en allmän grej, att man av nån konstig anledning byter LMM och  kamlägesgivare på sin bil- utan felkoder eller nåt. Detta fattar inte jag, då dessa fel inte är det jag upplever vara speciellt vanliga. 99% av "nysvenskar" verkar tro att detta är anledningen till att deras bil inte går som den ska- o har då bytt dessa utan resultat.  Givetvis, till det billigaste skit som går att hitta. Sen åker man till verkstan- o undrar varför det inte hjälpte!!!??? Nån jävel måste ju skrivit i deras jävla Muppbok , att de ska byta skiten.  Förr bytte man L-sond o B-filter innan man lämnade in på verkstad- de va bättre förr. Nåja, grattis till att du har ett bra instrument och kan läsa ut felkoder på din fina MB.  O va du gör av din trasiga LMM bryr jag mig fortfarande inte om. Hade Gött
mvh/husse

doktorduett
8 september 2021 · 345 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, jag har aldrig (ja, vi stavar så i detta land) sagt att en LMM inte kan gå sönder. Det ja säger är att det verkar vara en allmän grej, att man av nån konstig anledning byter LMM och  kamlägesgivare på sin bil- utan felkoder eller nåt. Detta fattar inte jag, då dessa fel inte är det jag upplever vara speciellt vanliga. 99% av "nysvenskar" verkar tro att detta är anledningen till att deras bil inte går som den ska- o har då bytt dessa utan resultat.  Givetvis, till det billigaste skit som går att hitta. Sen åker man till verkstan- o undrar varför det inte hjälpte!!!??? Nån jävel måste ju skrivit i deras jävla Muppbok , att de ska byta skiten.  Förr bytte man L-sond o B-filter innan man lämnade in på verkstad- de va bättre förr. Nåja, grattis till att du har ett bra instrument och kan läsa ut felkoder på din fina MB.  O va du gör av din trasiga LMM bryr jag mig fortfarande inte om. Hade Gött
mvh/husse

VA FAN....börjar du nu kalla mej för nysvensk också..RASIST
skärpning tack
lika svensk som den gul blå flagga

Senast redigerat av doktorduett (8 september 2021)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang