Volvo 2.5D Hög bränsleförbrukning

Danne_1977
9 juni 2021 · 3 292 Inlägg

Medelförbrukningen justeras per automatik efter hur man kör..och har kört senaste 100 kilometrarna..  jag kör precis som jag alltid gjort, lugnt och försiktigt oftast, medelförbrukningen  går således inte nollställa så vitt jag vet i alla fall..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Brådhis * Voff voff *
9 juni 2021 · 10 279 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Medelförbrukningen justeras per automatik efter hur man kör..och har kört senaste 100 kilometrarna..  jag kör precis som jag alltid gjort, lugnt och försiktigt oftast, medelförbrukningen  går således inte nollställa så vitt jag vet i alla fall..

Självklart justeras den utifrån hur man kör. Annars vore den ju meningslös. smile Men den räknar sedan senaste nollställningen och den nollställs genom att du håller inne "Reset" på blinkersspaken (medan du har medelförbrukningen framme) i några sekunder.

Senast redigerat av Brådhis (9 juni 2021)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Danne_1977
9 juni 2021 · 3 292 Inlägg

Jag har nollställt medelförbrukningen, jag visste att man kunde göra detta men hade förträngt det helt.. den verkar justeras bättre nu efter hur den drar och i stadsmiljö verkar den ligga på medelförbrukning på ca 0.8-0.85 vilket är normalt och ungefär som det varit förut innan jag bytte luftfilter...det är ju en automat och dom tar lite mer även i stadsmiljö.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang