Stoppad Av Polisen Bara För Att Man Har En Bil Som Sticker Ut!

Sandman
1 februari 2007 · 873 Inlägg

Ehh...

Ja! Och mig stoppar de varje dag för att de vill rejsa en ragger även dom!
wink

Don't get mad, get even.
Fel_xi
1 februari 2007 · 211 Inlägg

Epitaph skrev:
Personligen skulle jag uppskatta att de stoppar bilar som "sticker ut" om jag hade en sånn bil. Kanske är lite obekvämt att bli stoppad ofta....Men tänk sen OM din bil blir stulen...Större chans att de tar skurkarna! Visst låter vissa sake här sjuka men...

Good point big_smile Har faktiskt inte sett de så innan

Rawad C20LET
1 februari 2007 · 1 041 Inlägg

ett par gånger för min del oxå.
tycker att det e jobbigt när det händer, då de skiller på körkorts kontroll o då menar jag inte att de står o vinkar in folk, nej utan att de kör bakom o stoppar en.

skulle inte tro att att det e körkorts kontroll om det hända ofta så fort man e i stan.
skulle nästan tro att de vill stoppa en o jävlas bara för att man har en bil som stycker ut sad

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
Aldin AT Däck
1 februari 2007 · 501 Inlägg

har blivit stoppad 7 ggr på en vecka dom följde efter mej varenda gång dom såg mej när jag hade mazdan alltid gjorde u svängar o sen efter mej till slut orkade jag inte mer så jag sålde bilen men till min förvåning har jag allri blett stoppad med silvian bara förföljd en gång och sen har dom tagit mej en gång med min clio men då var dom jättetrevliga smile

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
beemern .......
1 februari 2007 · 2 655 Inlägg

John87 skrev:

makeupdude skrev:
Detta är kanske OT men eftersom många undrar hur det är med vinge på bilen. En Vinge får inte vara så hör att man inte kan få igenom en knuten hand mellan undersida av vingen och bakluckan. Är det så att den är högre så ska där finnas brytpunkter eller vara tillverkad i ett material som splittras om en fotgängare flyger över bilen eller fastnar i vingen. Detta är information jag fått av en ingenjör från SBP och min farsa som jobbat där i 10år, samma historia från båda. Kan tyvärr inte hitta vad lagen egentligen säger, men säger dom att det är så, så måste det vara så. Eller?

Stämmer med vad jag tänkte också.

Evo och Impreza har ju t.ex vingar som splittras så fort någon fastnar i dom, det är enda anledningen till att dom fortfarande är lagliga.

Iaf vad jag hört smile

de är ju sant men de roliga är att de går att få igenom vissa andra vingar ändå... 

kolla t.ex farsans vinge på e36:an, den här har gått igenom besiktningen för typ 3dje gången sen den åkte på av förra ägarn... http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … mage=38718

Mäki Långsam Perfektionist
1 februari 2007 · 4 800 Inlägg

Jag har övningskört sen i augusti å blivit stoppad hmm
Då körde dom upp bakom mig och stoppa mig, dom hotade med dryga böter och allt vad det var. Sen fick dom för sig att min farfar som jag övningskör med var min pappa, och dom kunde för allt i världen inte komma på vems bilen var (audin står på just min far) så då stod dom en bra jäkla stund sen frågade dom farfar, har ni några fler söner? -Nej, inte vad jag vet svarade han. Han tänkte ju på pappa, tog säkert en kvart för polisen att lista ut det. Jag hajjade på en gång men vilja inte berätta, vet inte varför hehe.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
3 februari 2007 · 2 258 Inlägg

Ibland tror jag de stoppar roliga bilar bara för att de tycker att de är just roliga...

Poliser är ju också människor, och många har ett eget bilintresse.
Monzan var de alltid sugna på att kontrollera, och när mamma har haft roliga bilar (Pontiac Firebird -68 cab och Cheva Monte Carlo) har det hänt att hon blivit stoppad, och jag tror som sagt att det är för att de är nyfikna och intresserade.

Sedan är det ju så att har man en bil som syns har man ju ögonen på sig på ett annat sätt än om man åker grå volvo, minsta dumhet och folk vet om det.
Ju häftigare bil man har desto snyggare körstil behöver man alltså ha! wink
Och snygg är INTE samma som vårdslös! Tvärtom! smile

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
OverBoosted AUTOBAHNRASER
3 februari 2007 · 3 804 Inlägg

mjukismagnus skrev:
Har blivit stoppad med min sierra ett antal gånger här på Gotland
men nu verkar de ha tröttnat...

Min pappa blev stoppad när han låna den en gång tillockmed
då frågade de om det var hans bil för att det brukar väl vara en ung grabb som kör den här.. sa dem

där ser man vilken koll de har på en!!! smile

Det ska du ju vara skitglad över! om nån snor din bil så stoppar polisen han för att dom såg att det inte var du som körde:D


Bmw osv..
Widowmaker
10 februari 2007 · 1 112 Inlägg

jo, har folk koll på dig så innebär det säkerhet för dig och för andra! Men att bli stoppad jämt å ständigt av tex samma snut e la lite illa, borde inte den gubben lära sig å känna igen folk! å strunta i å stoppa gång på gång. skall inte snutkontroller vara liksom stickprov å inte konstant bevakning

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
MEmilsson
10 februari 2007 · 135 Inlägg

Tycker den här topicen är så talande för oss med bilar som är stylade! Blev stoppad 7ggr(Längs med Huddingevägen) förra sommarn och fick aldrig en böter eftersom jag aldrig bröt mot några regler då jag blivigt stoppad. Pratade nyligen med en kompis bror som är polis som berättar att man just stoppar sånna bilar eftersom dom ofta blir stulna eller ifall det är sånna som man vet åker fort så gör man en koll på dom för att se ifall de är utrustade med ngt olagligt.. Poliserna har iofs aldrig varit otrevliga mot mig så de är väl inga problem på så sätt.. Bara irriterande att dom ska ha sån koll på en jämt ;(

Två av gångerna blev jag stoppad när jag stog parkerad.. hur ironiskt låter inte det ^^ Ja menar, då kan dom inte ha särskilt mycket att göra tongue

Audi A6 2.0 TDI "Snowflake" (2013)
Audi R8 "Råttan" (2008)
Madhouse
7 mars 2007 · 1 079 Inlägg

Mötte en polisbil vid en korsning, och de tvärvände och efter med blåljus, tänkte att nu blir det böter, hade USA-blinkers, solfilm på sidorutorna fram, nummerplåten liggande på instrumentbrädan. Vevade ner rutan och polisen sa "hej, är det inte dags att du skruvar fast nummerplåten har sett dig åka runt så här i en vecka nu?" svarade bara ja jag ska dra fast den har bara inte blivit av sen jag bytte spoiler. Han frågade om det var min bil osv, sen bad han mig göra alkotest medans hans kollega cirkulerade runt bilen och sneglade på däcken mm. Han frågade sin kollega, "hittar du nåt?" nej svarade hon. Sedan berömde han mig för att ha en fin bil sedan önskade han mig en trevlig dag och drog vidare. Jag har aldrig varit så övertygad om att jag skulle få böter men klarade mig.

Jag hade kunnat få böter för, USA-blinkers, nummerplåten, solfilm på sidorutorna men ingenting, medans andra i stan får böter på USA-blinkers direkt. Jag hör väl inte heller till dom som är ute och härjar, är den som glider runt och kikar bara så jag antar att polisen ger igen på de vilt festande ungdomarna på nåt vis.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Kettunen
7 mars 2007 ·

Bara vart med om blåskontroll med firebirden

ironhead volvoraggare
7 mars 2007 · 4 776 Inlägg

åkte i från norrtälje till väddö med min gamle herk en mattsvart volvo 240 såg ut som värsta fyllepråmen hehe åkte på en flygande kontroll trots att bilen var besiktad och godkänd hade  lite småfel och liknande som gjorde att dom  ville att jag skulle besikta om bilen jaha så jag besikta om igen och den gick inte igenom så då tröttna jag och skaffa mig en annan 240 hehe snutarna här i norrtälje ska bara förstöra för en fan dom ska lösa riktiga brott inte bråka med oss trevliga bilister

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ErskPersk Svindåre
7 mars 2007 · 1 433 Inlägg

RIGO-ROD skrev:
dom kan vraa riktigt jävliga,, dom har försökt ge mig böter för öppet luftfilter, förstort avgassytem,, för stor japsdämpare,Vingen ,ej godkända backspeglar!m,m   plus att dom försökt få prov köra min bil för att kolla ifall den var trimmad,,, men då ville jag se på papper på att dom får göra det!!!   så akta er om ni har vägarna förbi norrtälje

Blev det nån bot för vingen då?

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
Tompa_Vax Skogs Arbetare
7 mars 2007 · 413 Inlägg

ErskPersk skrev:

RIGO-ROD skrev:
dom kan vraa riktigt jävliga,, dom har försökt ge mig böter för öppet luftfilter, förstort avgassytem,, för stor japsdämpare,Vingen ,ej godkända backspeglar!m,m   plus att dom försökt få prov köra min bil för att kolla ifall den var trimmad,,, men då ville jag se på papper på att dom får göra det!!!   så akta er om ni har vägarna förbi norrtälje

Blev det nån bot för vingen då?

Va, det är väll inte olagligt att åka runt med dessa sakerna va??

Go For It!!
Aga_Diff Bärs!
7 mars 2007 · 3 456 Inlägg

_Orb_ skrev:
Det blir man jämt.. har fått 5 böter sedan ja fick körkort -03.. ingen fortkörning... dom vill bara hitta nåt snutarna..

ööh, det kan man väll inte kalla jämt? visserligen kan du ju förståss sluppit böter ett par gånger? men jag har fått 11 böteslappar sen 2004, och då har jag blivit stannad men inte fått böter 4-5 gånger... okejokej, inget att skryta om precis, jag vet...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
JohnnyN Rutinerad medlem
7 mars 2007 · 1 938 Inlägg

MilleN skrev:
polis: ja se på fan, jaja jävligt snygg var den i alla fall. Är det din bil?
jag: näe mammas smile
polis: hehe ok, ja morsan gillar att styla bilar antar jag?
jag: jo hon gillar sånt, hejdå big_smile

Mammas bil lol har aldrig hört nåt värre big_smile

Jonni skrev:
Jag kommer nog att ta det svåra beslutet att antingen plocka bort vingen eller sälja av bilen.. Börjar tröttna, även om jag älskar henne (bilen) över allt annat..

Fuck the police, den vingen är ju original(?), så dom ska väl fan inte säga nåt? tongue

Har annars blivit stannad med Calibran i somras en gång, och då var det en väldigt otrevlig polis som bröt starkt på finska, som klagade på att brännaren i ett körljus bak var trasigt... Finns 4 körljus bak totalt, så han hade nog bara en dålig dag big_smile
Dock, så länge jag hade den drygt 30cm höga kolfiberspoilern bak så blev jag aldrig stannad, trots att olika polisbilar vid flera tillfällen kört bara 2 meter bakom mej big_smile

edit: stavfel

Senast redigerat av JohnnyN (7 mars 2007)

ironhead volvoraggare
7 mars 2007 · 4 776 Inlägg

JohnnyN skrev:

MilleN skrev:
polis: ja se på fan, jaja jävligt snygg var den i alla fall. Är det din bil?
jag: näe mammas smile
polis: hehe ok, ja morsan gillar att styla bilar antar jag?
jag: jo hon gillar sånt, hejdå big_smile

Mammas bil lol har aldrig hört nåt värre big_smile

Jonni skrev:
Jag kommer nog att ta det svåra beslutet att antingen plocka bort vingen eller sälja av bilen.. Börjar tröttna, även om jag älskar henne (bilen) över allt annat..

Fuck the police, den vingen är ju original(?), så dom ska väl fan inte säga nåt? tongue

Har annars blivit stannad med Calibran i somras en gång, och då var det en väldigt otrevlig polis som bröt starkt på finska, som klagade på att brännaren i ett körljus bak var trasigt... Finns 4 körljus bak totalt, så han hade nog bara en dålig dag big_smile
Dock, så länge jag hade den drygt 30cm höga kolfiberspoilern bak så blev jag aldrig stannad, trots att olika polisbilar vid flera tillfällen kört bara 2 meter bakom mej big_smile

edit: stavfel

när snuten ligger bakom än typ två meter det är ju då man ska tvärnita hehe

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
JohnnyN Rutinerad medlem
7 mars 2007 · 1 938 Inlägg

ironhead skrev:
när snuten ligger bakom än typ två meter det är ju då man ska tvärnita hehe

tror du inte jag bara satt och väntade på att nåt/nån skulle springa ut på gatan? lol

AK86
7 mars 2007 · 250 Inlägg

blev stannad 5 ggr på en månad för blåa positionsljus hmm

EDIT: KUKPOLISER smile hatar dom, men en va bra, han sa jävlar sikken rejsbil tongue kör du street race? ja sa - nej ja kör inte moppe smile

*moppe är ett internskämt så ja vet att dt är svårt att förstå tongue

Senast redigerat av Impreza_BlackDrake (7 mars 2007)

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang