Golf MK2 1.8

alesjandro
2 oktober 2021 · 1 Inlägg

Har precis införskaffat mig en Golf MK2 -89 1.8 som jag tänkt att jag skulle göra en del diverse uppgraderingar med.
(Bilder kommer)

Jag är verkligen ingen duktig mekaniker utan jag förlitar mig på forum, Youtube och vänskapskretsen som kommer hjälpa mig igenom detta projekt.

Har börjat med att göra en lista på diverse saker jag behöver:
Motor = 1.8 (AUQ) Från en Skoda Octavia RS, eftersom motorfästet inte passar har jag beställt ett kit på Ebay.
Turbo = K03Sport
Växellåda = 02J + medbringare 100mm för att passa in på original drivaxel. För att lådan ska passa bilen behövs hydraulisk koppling som jag kommer ta från MK4 samt växelspak från MK4.
Kopplingssats från DLI-Teknik som innefattar svänghjul, lamell, tryckplatta, urtrampslager, bultar.
Downpipe 2,5" som jag hittat på mpdevelopments, men jag kanske hittar något billigare alternativ.
Kabelhärva som tas från Skodan och sedan en omkopplare till EC2.
Bromsar runt om samt byte från trumbroms till skivbroms bak.
Försöker hålla bilen så original som det går.

Det är väl en bra början (tror jag). Bilder kommer jag som sagt lägga ut löpande, nu till en början kommer jag inte göra så mycket då jag tänkt köra bilen under vintern för att sedan starta projektet till våren. Men vem vet, jag kanske startar redan imorgon.

Hojta gärna till om du har tips eller idéer.

Hörs hej!

Volvo V70 2,5FT "R-Design" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang