Saab 9-5 2.0t VAD ÄR DET?

g0dchild
11 oktober 2021 · 2 Inlägg

Hej på er! Jag är rätt ny på det här med skruvandet, så undrar om någon kan hjälpa mig med vad den inringade delen är för https://www1.garaget.org/gallery/images/242/241369/241369-fc3b0e9d76a337025819121d8fdce02c.jpg
något?

Snurriis
11 oktober 2021 · 761 Inlägg

Detta är en vakumklocka för automatlådan

g0dchild
12 oktober 2021 · 2 Inlägg

Snurriis skrev:
Detta är en vakumklocka för automatlådan

Okej... men om det är en manuell låda... vad sitter där då? Jag har fått tag i en saab där det uppenbarligen ska sitta något där men det saknas. bilen går osv så kan ju inte vara något vitalt tongue

dan-kristian
12 oktober 2021 · 518 Inlägg

g0dchild skrev:

Snurriis skrev:
Detta är en vakumklocka för automatlådan

Okej... men om det är en manuell låda... vad sitter där då? Jag har fått tag i en saab där det uppenbarligen ska sitta något där men det saknas. bilen går osv så kan ju inte vara något vitalt tongue

sitter bara en plugg där på manuella.

amazinjoey
13 oktober 2021 · 1 139 Inlägg

g0dchild skrev:

Snurriis skrev:
Detta är en vakumklocka för automatlådan

Okej... men om det är en manuell låda... vad sitter där då? Jag har fått tag i en saab där det uppenbarligen ska sitta något där men det saknas. bilen går osv så kan ju inte vara något vitalt tongue

Det finns inget där då...

victorimba1
13 oktober 2021 · 56 Inlägg

Av rent intresse, vilken funktion har den för lådan?

Snurriis
13 oktober 2021 · 761 Inlägg

victorimba1 skrev:
Av rent intresse, vilken funktion har den för lådan?

Då jag ej har en automat saab 9-5 så har jag ej satt in mig hundra % på detta men det har med bromsservot att göra å ej lådan, bromsservot behöver vakum å när man motorbromat etc så funkar det ju inte på samma sätt med en Auto som en manuell.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang