Centrallåset funkar ibland, vad kan det vara för fel?

Ronis
2 februari 2007 · 93 Inlägg

Tja!

Japp som rubriken låter så funkar det ibland. Men det är bara vänster bakdörr som krånglar. När man låser upp bilen från centrallåset så öppnas de 3 resterande dörrana men inte den fjärde dörren. Jag måste trycka på upplåsningsknappen igen för att den ska öppnas. Och ibland funkar allt perfekt. Kan det vara något glapp någonstans.

Tacksam för svar

MVH// Fredrik

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
2 februari 2007 · 857 Inlägg

vad är det för bil? eller är det jag som ser dåligt?

sveddan
2 februari 2007 · 1 453 Inlägg

Det kan vara att centrallåsmotorn i dörren kärvar eller är på upprinningen. Är detta ett fenomen som uppstår när temperaturen sjunker under noll grader?

Jag hade samma problem på min bil, vänster bakdörr (trot eller ej) som krånglade och där hade motorn pajat. Ta även bort dörrklädseln så att du ser att armen till låsanordningen inte har hamnat snett.

John87 Stolt Volvoägare
2 februari 2007 · 4 913 Inlägg

På Clion så är höger bakdörr lite jobbig. Ibland låser inte centrallåset den dörren.

Anledningen där är att den "knappen" som åker upp och ner går lite trögt, så den orkar inte dra ner den ordentligt utan stannar halvvägs och låser då inte dörren.

Om man drar den upp och ner några gånger så blir det bättre, ett tag smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Ronis
2 februari 2007 · 93 Inlägg

Jag har en octavia 1,8 t. Har inte hunnit fixat bilder ännu på min sida men det kommer så fort vädret blir bättre!

Ronis
2 februari 2007 · 93 Inlägg

Spelar ingen roll vilken temperatur det är.

loudness
2 februari 2007 · 4 554 Inlägg

är de elktrisk eller vakumstyrt? men antar de är elektriskt så ja tror du får kolla låskistan..

ronne
2 februari 2007 · 796 Inlägg

haha jag har samma problem på min 940 vänster bakdörr går inte upp med central låset. ganska störande är det men får försöka ta itu med det lite senare...

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang