1918
Sök

Problem med d24

31 Inlägg
22 november 2021
Trådstartare
Hej jag har köpt en volvo d24 för några veckor sedan pumpen var påställd de var det ända som hade gjort på bilen inget annat var rört och det såg ut som de inte var rört. När jag gasar så hänger gasen säg kan jag säga o gasen är väldigt trög tex när man ska köra upp för en backe så kan den ha svårt att gasa o då har jag plattan i mattan men sen på rak väg o man börjar komma upp i varv så går det ju att gasa men de tar tid känns typ som den fastnar ibland i gasen då när man gasar någon som har någon aning vad som kan vara fel?!

Forummoderator
18 346 Inlägg
22 november 2021
Kan du gasa manuellt under huven vid pumpen utan hack? Sitter väl någon rulle där...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

31 Inlägg
22 november 2021
Trådstartare
Japp den verkar ju vara lätt när trycker lite granna men sen när man trycker i den hela vägen blir det ju trögt antar att det är därför den får det svårt att gasa när de blir uppförsbackar osv

Forummoderator
18 346 Inlägg
22 november 2021
Aha! Då verkar problemet sitta i pumpen. Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

31 Inlägg
22 november 2021
Trådstartare
Okejj du vet inte vad det skulle kunna vara? Inte typ någon fjäder eller bått sådan som bestämmer reglaget?

Forummoderator
18 346 Inlägg
22 november 2021
Sitter säkert någon form av skiva i den som ska röra sig och ge diesel till "spridarna". Kärvar väl. Men känsliga grejer och höga tryck. Det krävs nog kunskap om vad som händer i pumpen innan man börjar skruva. Har den varit av bilen ska den ställas in med. Kan vara enkelt men även komplicerat.

Men startar bilen snällt nu när det börjar bli kallt så fungerar den nog i övrigt. En frostkall D24 kan vara ett litet helvete att få igång om pumpen är trött.

31 Inlägg
22 november 2021
Trådstartare
Skulle säga att den startar bra o så mitt batteri är dock totalt dött o tomgången är bra osv den går som den ska bara att gasen är som den är tänker om det kanske är fjädern som reglaget sitter på skulle det kunna vara den som behöver smörjas kanske? Eller hela reglaget inklusive gas vajern o det. Det skulle inte kunna vara armen som sitter mellan pumpen o själva vajer delen av reglaget? Tack för hjälpen iallafall ska kika runt om jag hittar något

Forummoderator
18 346 Inlägg
22 november 2021
Koppla loss anslutning med vajrar och leder som går till gaspedal och torrvarva den sen på pumpen. Är det ok då så vet du var problemet ligger.

31 Inlägg
22 november 2021
Trådstartare
Japp får ta o göra det tack så hemskt mycket för hjälpen!

31 Inlägg
22 november 2021
Trådstartare
Jag hör av mig här hur det går

Sök