Soppaslang

940FB
23 november 2021 · 7 Inlägg

940in börja läcka soppa och såg en ledning som rostat sönder som går under vid försrsätet och tänkte kolla om det går att byta ut emot en bränsleslang i gummi ifrån biltema på 5mm och hur lång jag behöver

Volvo 944 "B230FB" (1992)
jaka54
23 november 2021 · 5 741 Inlägg

Hej!
Se till att du köper en armerad slang som tål bensin! Hör med Hydroscand eller liknande firma . Kanske även Swedol har.

940FB
23 november 2021 · 7 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Se till att du köper en armerad slang som tål bensin! Hör med Hydroscand eller liknande firma . Kanske även Swedol har.

Köpte en biltema bensin slang att ha utanför tank. Sågade av där det var rost och satt i ungefär 40cm slang med slangklämmor. Läcker ingenting nu men vad säger bess?

Volvo 944 "B230FB" (1992)
Steff240
24 november 2021 · 1 021 Inlägg

Sålänge det är tätt och slangen är ordentligt upphängd så att den inte hänger och slänger omkring så är det grönt ljus från bilprovningen.

Var beredd på att snart byta fler bitar bara... Är röret dåligt på ett ställe är det ofta dåligt överallt roll

Dessutom, köpte du biltemas billigaste bränsleslang får du snart byta den också, dom tål inte bensin så bra har jag märkt roll

940FB
24 november 2021 · 7 Inlägg

Steff240 skrev:
Sålänge det är tätt och slangen är ordentligt upphängd så att den inte hänger och slänger omkring så är det grönt ljus från bilprovningen.

Var beredd på att snart byta fler bitar bara... Är röret dåligt på ett ställe är det ofta dåligt överallt roll

Dessutom, köpte du biltemas billigaste bränsleslang får du snart byta den också, dom tål inte bensin så bra har jag märkt roll

Tänkte bara ha så jag kan bessa och sladda lite i vinter sen ska jag sälja han men har stripat fast slangen i samma fästen som den gamla och den sitter precis lika så hänger eller rör sig ingenting

Volvo 944 "B230FB" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang