Jag tolkade det som att du lämnade in bilen för att få den lagad, inte för att få en viss del utbytt? .
Jag lämnade in bilen till en början för en felsökning.
Självklart skulle man bli förvånad! Men då kanske man mest vill veta vad som faktiskt hänt och vad som förändrat detta, inte fokusera på att vara arg över att den första teorin var fel. Vi vet dock inte om du hade fått den nya offerten redan efter 2 dagar eller 2 timmar eftersom du som du själv skriver inte pratat med företaget på tre månader.
Vi har haft mailkontakt under tiden med lite avbrott och deras sista mejl kom efter 2 månader utan ett ord om kamaxeln. Det var inte förrän ca 3 månader som jag ringer jag till dem och talar om att jag vill skicka topplocket på renovering och får direkt svaret i telefon om att endast kamaxeln behöver bytas ut. Mycket underligt?
Du har ju offerterna väl? Står det ingenting där om vad som ingår? Med tanke på priset skulle ju tex kamaxeln kanske kunna ingå i någon form av sats ihop med topplocket och när det så visar sig att man bara behöver byta kamaxeln så försvinner hela kostnaden för topplocket. Därav att jag frågade efter vad som står och vad som ingår...
Jag har 1 offert, på topplocksbytet. De svarar inte mig på mejlen om offerten jag bad om för kamaxeln. De berättade bara i telefon att det är kamaxeln och att det rör sig runt 30k. Jag kan återkomma om vad som står på offerten.
Det som låter märkligt är ju att man väljer mellan topplock och "kamaxel" samt att offerten sjönk med 40000:-. Det håller jag helt med om.
Ja och det är det jag ifrågasätter och som gör att jag inte litar på verkstaden. Därav min reaktion här.
Jag ifrågasätter din reaktion och dess syfte. Verkstaden hittar ett (rejält) billigare sätt att laga din bil som du lämnat där i tre månader och reaktionen blir att du blir arg över att det från början var dyrt och sedan svartmålar du företaget på internet.
Svartmålar…jag har berättat hur det har gått till och sen får man tycka vad man vill om det. Du tycker uppenbarligen att verkstaden har agerat rätt och att jag överreagerar. Då var det ingen vidare svartmålning.
Hade de gjort rätt från början hade jag inte behövt ha bilen där i 3 månader. Hade de från början sagt att kamaxeln behöver bytas för bara 30k hade det varit mycket lättare att köra på det och jag hade kunnat använda min bil. Uppenbarligen har de inte felsökt bilen ordentligt från början och det gör mig irriterad att de lät det gå 3 månader med en offert liggandes på 70k när det inte var det felet ens. Under dessa 3 månader har jag haft återkommande ångest över den här stora oväntade utgiften och jag har inte orkat ta tag i problemet. Och du förstår inte varför man blir irriterad. Är det någon annan som tolkar det jag berättat annorlunda än herr Brådhis?
Jag kanske inte får fram allt tydligt i textform men alla jag har pratat med har reagerat över detta så det är absolut inte bara jag är som lite arg över verkstadens agerande. Som sagt så beskrev jag också detta för M-Sverige på telefon och fick samma reaktion. Jag tycker du är lite obstinat och inte ser på de detaljer som talar för att de inte har gjort rätt från början. Eller så har vi totalt olika uppfattningar om hur detta har gått till, vilket i så fall inte är så konstigt eftersom det är jag som har varit med om det och du inte har det.
Men du och jag verkar inte komma längre i våra tyckanden. Jag anser att de har gjort fel och du tycker att jag bara borde vara glad och betala nu när de funnit ett billigare fel.