Mercedes s211 320cdi -03

Bjuuraggen
8 mars 2022 · 3 Inlägg

Hallåj, nu är det såhär att jag köpte i november en 320cdi, chippad å så gott som fullutrustad å fick den till ett bra pris, skit kul tänkte jag.

Men efter 2 dagar gick multiremmen av samt att ett löphjul gick slut, köpte nytt å bytte å tänkte inte mer på det.

Men sen för några veckor sedan så började nya remmen å flisa, som tillslut gjorde att den gick av, samt att andra löphjulet gick sönder, tog bärgarn hem då jag inte kunde köra hem för den fick strömtorsk, bytte båda löphjul samt multirem igen.

Å nu till bekymret jag har som är, att efter det så laddar den inte längre, stog på tomgång i 20 minuter samt körde 10 minuter men då var det helt slut på ström i den.

Nån som varit med om liknande om det är nåt enkelt fel eller om det är så att generatorn bara dött sådär🤔

Skulle vara sjukt glad om nån kunde hjälpa mig med vad det kan vara då jag verkligen saknar att köra denna annars underbara bil.

amazinjoey
8 mars 2022 · 1 139 Inlägg

Generatorn har väl dött smile lättast är ju mäta om generatorn får ut ngt

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 mars 2022 · 17 478 Inlägg

Lite märkligt men visst kan generatorn dött som Amazinjoey påpekar. Den kanske inte har en bra anslutning och laddar på fullt utan att få motstånd till batteri. Då går den sönder. Den kan även ha skurit ihop. Snurrar inte mer alltså.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang