Vit eller blårök?

celica1990
29 juni 2022 · 4 Inlägg

Både olja+glykol försvinner. Olja vet jag går ut på utsidan. Insidan osäker.
Glykol har jag inte sett något på utsidan.

Ryker vid gaspådrag ibland. Gärna efter den stått en stund.  (Varm motor  )
Filmen är efter den stått ca 1tim luktar bränt också.



Osäker om jag gjort rätt med inläggning av film. Om den inte syns i tråden får gärna mod redigera/ visa hur jag gör hehe.

uhlin
30 juni 2022 · 2 834 Inlägg

Vad för bil?

Slitna ventiltätningar om det ryker när den stått ett tag och du startar.

Ang. Kylvätskan som försvinner kan det va i stort sett vad som helst. Från läckage till blockpackning/spräckt topp.

Lite mer info skulle behövas.

celica1990
30 juni 2022 · 4 Inlägg

uhlin skrev:
Vad för bil?

Slitna ventiltätningar om det ryker när den stått ett tag och du startar.

Ang. Kylvätskan som försvinner kan det va i stort sett vad som helst. Från läckage till blockpackning/spräckt topp.

Lite mer info skulle behövas.

Volvo 850 tdi.

Är när den stått ett tag. Och även gaspådrag ibland.  Hela tiden när jag bogserat så de vart ordentlig belastning på den.  Är det jag märkt än så länge iallafall.

Kunde inte avgöra om de var vit eller blå rök på filmen.

uhlin
30 juni 2022 · 2 834 Inlägg

Hur långt har den gått? Tar den olja?

Skulle kunna va tät vevhusventilation, är det tryck om du tar av oljelocket och blåser det där är den tät. Annars gissar jag på ventiltätningar/styrningar.

Ryker den lika om du kört ett tag?

Men att glykol försvinner har ju inget med detta att göra. Kan ju va blockpackning eller topp. Har den gått varm?

celica1990
30 juni 2022 · 4 Inlägg

uhlin skrev:
Hur långt har den gått? Tar den olja?

Skulle kunna va tät vevhusventilation, är det tryck om du tar av oljelocket och blåser det där är den tät. Annars gissar jag på ventiltätningar/styrningar.

Ryker den lika om du kört ett tag?

Men att glykol försvinner har ju inget med detta att göra. Kan ju va blockpackning eller topp. Har den gått varm?

Gått nånstans runt 44 tusen. Så är på tiden den börjar bli sliten smile 
Ska kolla vevhus när jag kommer hem!
Den tar olja . De ryker inte lika mycket om jag gasar hela tiden. men ligger jag tex i 70 i några mil och sedan gasar på så ryker de till.  Så är inte konstant rök.

Har inte gått varm i min ägo.  Så osäker om den kan ha gått varm tidigare då den kommer ifrån ett dödsbo

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang