4367
Sök

Köpråd: Chevrolet S10

17 Inlägg
16 juli 2022
Trådstartare
Hej.

Jag har hittat en Chevrolet S10 från 1994 till salu och funderar på om det är värt att köpa den eller om det är en pengafälla.

Bilen i fråga ser ut att vara i fint skick kosmetiskt men ger ingen gnista.  Jag går just nu en utbildning till bilmekaniker så jag har inget emot ett projekt.

Jag har sökt lite online och det verkar vara svårt att hitta reservdelar till den i sverige. Jag hittar bara på ebay, är det ett problem?

Är tacksam för input.

3 459 Inlägg
16 juli 2022
Åbergsvtc och hansenracing bör väl ha delar?

924 Inlägg
16 juli 2022
Norrlands Custom har säkerligen en hel del också, om inte annat kan dom garanterat få tag på.

Que Sera, Sera

Vettemannen
16 juli 2022
bearclaw skrev:
Hej.

Jag har hittat en Chevrolet S10 från 1994 till salu och funderar på om det är värt att köpa den eller om det är en pengafälla.

Bilen i fråga ser ut att vara i fint skick kosmetiskt men ger ingen gnista.  Jag går just nu en utbildning till bilmekaniker så jag har inget emot ett projekt.

Jag har sökt lite online och det verkar vara svårt att hitta reservdelar till den i sverige. Jag hittar bara på ebay, är det ett problem?

Är tacksam för input.

Det borde inte vara några problem alls att hitta delar i Sverige. Hansen är nog den dyraste av dom tre som det skrivits om ovan.  Är det en rak 4:a eller en V6:a? Automat eller manuell? Det är nog ingen pengafälla men den drar nog lite mer än en Volvo.

/Benny

17 Inlägg
16 juli 2022
Trådstartare
Vettemannen skrev:
bearclaw skrev:
Hej.

Är tacksam för input.

Det borde inte vara några problem alls att hitta delar i Sverige. Hansen är nog den dyraste av dom tre som det skrivits om ovan.  Är det en rak 4:a eller en V6:a? Automat eller manuell? Det är nog ingen pengafälla men den drar nog lite mer än en Volvo.

/Benny

V6 automat. 4x4. Har läst att dom drar en del. Men det är väl bara att gilla läget. Vad jag läst så verkar hälften säga att dom är skit och hälften säga att dom är pålitliga. Ska försöka åka och kika på den i veckan tänker jag.

Sök