3001
Sök

Akut problem med baslåda och steg

79 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
Hej. Jag har precis dragit alla sladdar och kopplat in allt rätt som jag tror, B+ utgången på steget till batteriet, gru(nått i den stilen) till jord, rmo till remote i stereon, lågnivå sladdarna sitter i IN portarna på steget (inte säker på att de är rätt?) sen är ju högtalar kablarna isatta också. Så när jag skulle prov spela så låter de som de brukar (ljud från högtalarna men basarna slår inte och jag vet inte varför. Power lampan lyser grönt på steget och tycker de borde fungera. Några tips på vad jag kan göra?

MVH André

Tro mig det går att köra fortare än 110:)
215 Inlägg
4 februari 2007
Det finns 2 alternativ å det är att lågnivån är väck eller så är det en kabel i lådan som inte sitter på plats..

Jag kör traktor:)

65 Inlägg
5 februari 2007
Vad är det för steg?
Jag gissar på att du inte har inställt LPF å HPF filtren?
Så du filtrerar bort alla låga frekvenser till basen osv.

Kommer de nå ljud överhuvudtaget ur basen?

Ta en bild på hur du kopplat och hur allt är inställt.

/mvh Tobbe

79 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
Jag fick igång de imorse men tyckte basarna spelade rätt lite, är inte bäst på sånt här så jag vet inte riktigt hur dom ska spela men kan ta en bild och lägga upp.
Men de är ett Mutant NW280SP har jag för mig och en baslåda med 2 mutant basar, inte säker på storlek. Hur gör jag för att ställa in de där LPF och HPF filtret då?

TobyMontana skrev:
Vad är det för steg?
Jag gissar på att du inte har inställt LPF å HPF filtren?
Så du filtrerar bort alla låga frekvenser till basen osv.

Kommer de nå ljud överhuvudtaget ur basen?

Ta en bild på hur du kopplat och hur allt är inställt.

/mvh Tobbe

65 Inlägg
5 februari 2007
andre_023 skrev:
Hur gör jag för att ställa in de där LPF och HPF filtret då?

Okej.
HPF högpassfilter, filtrerar bort låga frekvenser att nå basen, på mitt steg har jag det på ca 30hz (smaksak) på kanalerna som basen använder.

LPF lågpassfilter, släpper igenom lägre frekvenser å stoppar högre, jag har mitt på ca 100hz du får testa dig fram vad du tycker låter bäst!

Ta en bild på båda ändstyckena å lägg upp.
Här syns där man kan justera filtrena http://www.nardik.se/bilder/dls/ca41in_s.jpg

/mvh Tobbe

Sök