3839
Sök

baslåda...

jag är en tönt i fåra kläder :)
37 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
tjena, tänkte kolla om det finns någon som har byggt ljud i en bmw 5 serie (e34)

för jag ska bygga en låda ant  med 2/4st 10or eller 2st 12 or.. men har testat en vanlig bas reflex låda men det blev inget bra ljud...

så nu går tankarna in på ant en 5e eller 7e ordningens låda..

eller är det någon som har en bra idee på något annat?

man lever endast en gång..

16 197 Inlägg
4 februari 2007
inte problem å bygga valigt portat i en 5 serie.. har byggt i min polare M5 -94 å de spelar hur bra som helst.   men de finns ju vissa knep me bmw elle de flesta sedan bilar.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 911 Inlägg
4 februari 2007
Håller med, inga problem att bygga i E34, har byggt i dom tidigare, bygger i en just nu + en E32 (närapå likadan).

Det viktigaste är att skidluckan tas bort (sitter en punktad plåt original) och att baslådan ställs cirka 10cm ifrån, därefter bygger man en tät ram runt lådan så att basen inte kan rymma ut i bagaget.
På detta sätt förbättrar man basen flera gånger om gentemot att ha den lös i bagaget.
Att sedan köra med basar som tål lite och hänga på rejält med effekt är inte heller någon nackdel.

jag är en tönt i fåra kläder :)
37 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
Decibel skrev:
Håller med, inga problem att bygga i E34, har byggt i dom tidigare, bygger i en just nu + en E32 (närapå likadan).

Det viktigaste är att skidluckan tas bort (sitter en punktad plåt original) och att baslådan ställs cirka 10cm ifrån, därefter bygger man en tät ram runt lådan så att basen inte kan rymma ut i bagaget.
På detta sätt förbättrar man basen flera gånger om gentemot att ha den lös i bagaget.
Att sedan köra med basar som tål lite och hänga på rejält med effekt är inte heller någon nackdel.

skid lucka?????? har ingen sådan i min bil... har inte ens ett mitt arm stöd där bak..

man lever endast en gång..

Sök