Tickande ljud från motor

Karim22
30 oktober 2022 · 43 Inlägg

Haha näe så kommer de absolut inte vara, har inte tänk lägga ner nå mycke på den

Karim22
30 oktober 2022 · 43 Inlägg

Haha känns lite som att du dumförklarar mig Robin, men tänker att den kan va en kul bil att slakta i vinter

Robban_F Avstängd
30 oktober 2022 · 301 Inlägg

Karim22 skrev:
Haha känns lite som att du dumförklarar mig Robin, men tänker att den kan va en kul bil att slakta i vinter

Vem är "Robin"?
Jag anser att du har fått tillräckligt mycket svar på din fråga för att avstå. Ändå så ignorerar du svaren du fått och därmed tar du upp tid för andra medlemmar som engagerar sig i din fråga trots att du inte bryr dig om svaren (eftersom du ändå ville köpa en skrothög).

Så om Robin dumförklarar dig, håller jag med!

Nu kommer du skriva en fortsättning att medlemmarna här är ansvariga för ditt beslut att köpa en trasig bil!

Karim22
30 oktober 2022 · 43 Inlägg

Menade robban, och nej det kommer jag absolut inte, du behöver absolut inte vara otrevlig

Robban_F Avstängd
30 oktober 2022 · 301 Inlägg

Karim22 skrev:
Menade robban, och nej det kommer jag absolut inte, du behöver absolut inte vara otrevlig

Ledsen, jag "menade" inte att vara otrevlig!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 oktober 2022 · 17 477 Inlägg

Robban_F skrev:

Karim22 skrev:
Menade robban, och nej det kommer jag absolut inte, du behöver absolut inte vara otrevlig

Ledsen, jag "menade" inte att vara otrevlig!

Nu får du fanimig skärpa dig Robbe lille!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Utmarks-Loke
30 oktober 2022 · 5 836 Inlägg

Börja med att göra ett oljebyte och se till att motorn verkligen får den olja den skall ha. Fel olja kan få hydrauliska ventillyftare att knacka.

WSTL
30 oktober 2022 · 44 Inlägg

Hahaha köp den inte, låter som den kommer bli slaktad efter några varvstopp bara. Om det bara lät lite så kunde du köpt den, hällt i motorrengöring och bytt olja så kanske det hadde förvunnit.

Senast redigerat av WSTL (30 oktober 2022)

Karim22
31 oktober 2022 · 43 Inlägg

Ljudet kommer ju som ändå från ovansidan av motorn, så de kan ju inte vara vevlager eller liknande, hörs inte så mycke om man lägger sig under bilen

WSTL
1 november 2022 · 44 Inlägg

Karim22 skrev:
Ljudet kommer ju som ändå från ovansidan av motorn, så de kan ju inte vara vevlager eller liknande, hörs inte så mycke om man lägger sig under bilen

Hydrauliska lyftare confirmed då. I bästa fall blir någon cylinder komplös bara, i värsta fall så dör motorn.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang