Är detta elverk bra?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 november 2022 · 14 058 Inlägg

Jag har beställt ett elverk av märket Champion Premium 73001iP. Är det någon som har nån erfarenhet av detta elverk och vad tycker ni om det i så fall?
https://verktygsboden.se/bygg-hem-hus/b … g8QAvD_BwE
https://www1.garaget.org/gallery/images/129/128713/128713-ade773e3ffe0c70faad11c15a7a23561.jpg

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (4 november 2022)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
granadadr
5 november 2022 · 7 289 Inlägg

köpt elbil???? smile hahaha sorry, kunde ej låta bli smile

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 november 2022 · 14 058 Inlägg

granadadr skrev:
köpt elbil???? smile hahaha sorry, kunde ej låta bli smile

Haha!! Näe, men jag vill ha lite säkerhet om strömmen försvinner och detta elverk klarar känslig elektronik för det är ju av invertertyp med ren sinuskurva. Nu gäller det att se till att man verkligen har gott om soppa i vinter.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 november 2022 · 17 483 Inlägg

Jodå Benny, det ska nog fungera bra. Huvudsaken är att det är ren sinus. Förvisso är den inte riktigt ren då den är vågformad men i ett hackigt mönster. Vi har 12v-batterier kopplade till en inverter på 2400w med ren sinus (Samma variant) och det fungerar ypperligt. Driver Tv-bänken med router, fiber, tv och diverse laddare på kvällen då elen är som dyrast, laddas på natten när elen är i princip gratis. En en mobilladdare gav dock ifrån sig ett svagt brummade ljud.

Sen eftersom du ska investera i en dyr sak som ska hänga med ett antal år (Vårt JULA-elverk för 995:- är 15 år gammalt men fungerar bra) så skulle jag rekommendera att köpa ett dieselelverk med en effektiv synkrongenerator 3-fas. Förvisso 15000:- men en god investering. Drar bra mycket mindre också om det skulle behöva gå i flera dygn.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang