3639
Sök

Motor projekt Golf III -92

1 785 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
Plockar ut motor och växellåda!

Tanken var att byta koppling och toppackning + snygga upp i motorutrymmet rejält.

1 Lackera motor o låda.

2 Snygga upp och få bort det svarta avlagringarna av damm och grus så motorutrymmet blir glänsande rött igen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Är inte riktigt säker på vad jag ska göra. Jag vill nämligen ha upp effekten till ca 120-130hk.

Kan ni ge mig lite tips på vad jag behöver göra för att komma upp runt 120-130hk, har funderat på följande trimning

1 W Golf 8V: L9
Sportkam steg 2, hydraullyftare. 276/108/10.5/2.1    Från "ENEM"

http://www.internetbutiken.net/katalog.asp

2 Lättare portning

3 Sportluftfilter K & N eller liknande! Någon som vet vilken som har bäst rening och luftgenomströmning?

4 Extraktorgrenrör och fullflödessystem

5 Lättat svänghjul

6 ( Ökad kompression med planing av toppen, frågan är hur mycket man kan plana innna man får problem med spikning. Orginal Komp förhållande 10kg upp till 11kg. Komplettering med ställbart kamdrev för att åtrefå rätt kam inställning efter planing )

Kom med tips! Bara ös på...

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 785 Inlägg
7 februari 2007
Trådstartare
Senast redigerat av dbjanoz (23 februari 2007)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök