11 december 2022
Trådstartare
Tack för era tips. Har så mycket jobb hela tiden så de här är nog något man vågar sig på när man har eget garage när ja väl köpt bostad. och med en enklare bil. Jobbar väldigt mycket på Nvidia. tid är svårt. En kille hörde av sig till mig i veckan btw, som är lokaliserad väldigt nära mig som utbildades på just 3000GT på 90 talet. grannverkstaden tar hand om skador på bilar också och lackering. Låter lovande. Vi ska höras vid lite längre fram, och en Titt på bilen ska iaf göras så man ser läget med den. Jag vågar inte riktigt ge upp denna pärla och släppa iväg den för en billig peng utan att veta hur läget är. Den har ju fått en hel del fixes förr innan ja ställde in, splitter ny växellåda, generator, kamrem, Koppling, massa saker tillhörande allt de här. lite här o där runt om i motorn, alla läckor den hade, en hel del. bromsbelägg bromskivor och allt sånt där. jag o farsan körde ju in den på verkstaden och sa bara: fixa allt! På den tiden betalade jag ju inget för det. jag var en bortskämd unge. Men de gick på en jävla massa pengar. Så förlorat har jag inte gjort något på det. Men alla dessa reparationer innan den ställdes in får mig ändå på något sätt och misstänka att Läget med motorn och bilen kanske är lite mer okej än de kanske är på andra 3000GT rishögar som folk lagt ut billigt på blocket genom åren... Jag tror jag behöver veta djupare om situationen om bilen, för att tydligare Se vad jag har framför mig. Jag tror det kan vara osmart och bara släppa iväg den utan kunskap och vetskap. Ni kanske tycker det jag tänker är korkat eller dumt, då mycket saker i en motor åldras även om den står still i garage. vi får helt enkelt se, efter en enorm koll på bilen, hur läget är och om det är värt det! Min backupplan är väl annars och hitta något annat för runt 70 lök kanske.
Senast redigerat av Martinger (11 december 2022)