Demontera rattspakar Volvo v70n

Burken945
4 januari 2023 · 23 Inlägg

Hejsan, gör mig ett försök här efter försök själv. Har då 2 spakar till volvo v70n, original tråkiga 04 och så 07 med silverringar men att byta rakt av det funkar ju inte tänkte då att man kanske kan flytta över enbart vredet men jag får mig inte upp något. På 07 spaken finns det skruvar men dem verkar inte lätta något, och på 04 spaken så fanns det inget, kan ju va så att det inte går så lätt men kollar här ifall någon har nån ide, annars får det bli att köpa fake ringar eller facelift.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 januari 2023 · 13 749 Inlägg

tveksamt att det fungerar   det skiljer en hel del mellan v70n 01-04 och dom senare 05-08   
helt annat elsystem.. men svårt att tro att inte någon säljer ringarna lösa för eftermontering på gamla spakarna ,,


gjorde det enkla istället jag googlade.. och kolla vad jag hittade.. problem löst sälj dina spakar du har och köp dessa..  https://vparts.se/se/facelift-aluringar … vFEALw_wcB

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Burken945
4 januari 2023 · 23 Inlägg

Growe skrev:
tveksamt att det fungerar   det skiljer en hel del mellan v70n 01-04 och dom senare 05-08   
helt annat elsystem.. men svårt att tro att inte någon säljer ringarna lösa för eftermontering på gamla spakarna ,,


gjorde det enkla istället jag googlade.. och kolla vad jag hittade.. problem löst sälj dina spakar du har och köp dessa..  https://vparts.se/se/facelift-aluringar … vFEALw_wcB

Jo det är ju det som jag konstaterade i inlägget, går ju inte rakt av pga elsystemet. Och det jag undrade mest va om jag då kunde demontera och ta själva vredet då fake ringarna som jag faktiskt har sett efter mina 100 gångers googlingar inte är like snygga enligt mig haha.

maxx1y
4 januari 2023 · 14 Inlägg

Facelift spakar 05-07 fungerar inte på pre-facelift. Du måste byta kretskortet i dom. Inte särskilt svårt.

BMW 535d "E61 LCI" (2010)
Burken945
4 januari 2023 · 23 Inlägg

maxx1y skrev:
Facelift spakar 05-07 fungerar inte på pre-facelift. Du måste byta kretskortet i dom. Inte särskilt svårt.

Hej tack så mycket för ett svar, inte riktigt det jag var ute efter men jag provade faktiskt att byta men det ville inte funka ändå, funderar på om nån kabelsats till kortet va annorlunda

Brådhis * Voff voff *
4 januari 2023 · 10 287 Inlägg

Burken945 skrev:

maxx1y skrev:
Facelift spakar 05-07 fungerar inte på pre-facelift. Du måste byta kretskortet i dom. Inte särskilt svårt.

Hej tack så mycket för ett svar, inte riktigt det jag var ute efter men jag provade faktiskt att byta men det ville inte funka ändå, funderar på om nån kabelsats till kortet va annorlunda

Du måste klä på dina gamla med höljena från dom nya. Ingenting av det elektroniska funkar 04 -> 05-.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Burken945
4 januari 2023 · 23 Inlägg

Brådhis skrev:

Burken945 skrev:

maxx1y skrev:
Facelift spakar 05-07 fungerar inte på pre-facelift. Du måste byta kretskortet i dom. Inte särskilt svårt.

Hej tack så mycket för ett svar, inte riktigt det jag var ute efter men jag provade faktiskt att byta men det ville inte funka ändå, funderar på om nån kabelsats till kortet va annorlunda

Du måste klä på dina gamla med höljena från dom nya. Ingenting av det elektroniska funkar 04 -> 05-.

Ja, kom fram till det ursprungligen när jag gjorde inlägget. Fattar bara inte hur jag kan få upp dem för att göra det, om det ens går på ett bra sätt big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang