1961
Sök

parkeringsljus/dimljus HJÄLP

20 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
har en 9000 -95 o vill köra med dimljusen o parkeringsljusen tända, men de går fan inte!
en polare har en likadan bil o han kan göra de, jag kan ha dimljusen på ihop med halvljus, eller bara parkeringsljus, men inte tillsammans...
vad kan de vara för fel???

en gång när det var mörk ute körde jag för fort

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
7 februari 2007
Var bor du?? Skulle kunna ta ett steg framåt som frivillig att hjälpa till med omkoppling så det funkar enligt tillåten kombination. *om det är i närheten av Katrineholm - Norrköping*..

20 Inlägg
7 februari 2007
Trådstartare
hade vart helt okej, men bor ett par mil från jkpg, tack ändå

saabtok
1 306 Inlägg
7 februari 2007
jag har en saab me  vill ha mina dimljus  tända  till halvljus men de  går inte och helst så ja kan sätta av och på de på knappen  som de är orginal idag  nån som vet ett smidigt sätt ?

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

5 198 Inlägg
7 februari 2007
Jag vill ha dimljusen samtidigt som park,ljusen,,, men när jag slår på dim och har park på så tänds halvljus,,,--->9000cse-92...

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
7 februari 2007
Greatsnyggo skrev:
jag har en saab me  vill ha mina dimljus  tända  till halvljus men de  går inte och helst så ja kan sätta av och på de på knappen  som de är orginal idag  nån som vet ett smidigt sätt ?

Det ändras på SAAB verkstad med deras dator...

gamlingen skrev:
Jag vill ha dimljusen samtidigt som park,ljusen,,, men när jag slår på dim och har park på så tänds halvljus,,,--->9000cse-92...

marre87 skrev:
har en 9000 -95 o vill köra med dimljusen o parkeringsljusen tända, men de går fan inte!
en polare har en likadan bil o han kan göra de, jag kan ha dimljusen på ihop med halvljus, eller bara parkeringsljus, men inte tillsammans...
vad kan de vara för fel???

Saxat plus lite tillägg från STCS

Under reläboxen sitter en gul kabel som byglar på nåt sätt, ta bort den så blir resultatet följande:

Läge "0" (vänster), park+dimljus(om man tryckt in knappen..) automatiskt när generatorn laddar.

Läge park (mitten), ingen skillnad.

Läge halv/hel (höger) Halv/hel, dimljus oavsett hel/halv.
Senast redigerat av bumpe (7 februari 2007)

5 198 Inlägg
7 februari 2007
Vilken relä box ?.. den för ljusen i motorrummet ?

20 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
vad kan de kosta att lämna in det på verksraden då??? någon som vet?

Servicerådgivare
715 Inlägg
8 februari 2007
ring och fråga brukar vara de lättaste alternativet .. så e de ingen som lurar dig.. mvh chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

Sök