Svetsa i tröskel med biltema mig utan gas

pacmyc
11 februari 2023 · 90 Inlägg

Vågar man ge sig på att svesta lite i trösklarna med en biltema MIG svets utan gas? D.v.s. med flusstråd?
Har inte börjat slipa rosten än så vet inte om jag kommer behöva svetsa, men vore mest kul att veta lite vad ni säger? Slutresultatet behöver inte bli perfekt estetiskt men det ska klara bilprovningen.

Har bara hobbysvetsat lite småsaker i garaget hittils, så som armeringsjärn och liknande. Ingen tunn plåt..

Jag kan tänka mig att det blir nåt hål här och var på t.ex. 4x10 cm elldr liknande..

caromania Forummoderator
11 februari 2023 · 9 296 Inlägg

Funkar. Jag köpte en flusstrådssvets för typ 30år sedan och den tjänstgjorde en hel del back in the days.
Blir det bra? Ja det duger. Det bränner ihop lika bra som en vanlig svets med gas men det blir ganska skitigt så flusstråden är inte så rolig på det sättet.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
uhlin
11 februari 2023 · 2 834 Inlägg

Visst funkar det med en sån. Men det måste vara helt rent där man ska svetsa. Med gas behöver det ju inte va helt kemiskt rent, det går ändå.

Men till lite småpill funkar flusstråd och blir väl inte jättebra, men duger, precis som caromania säger.

Utmarks-Loke
11 februari 2023 · 5 850 Inlägg

Jag bytte trösklar på en golf i somras med sån svets, det funkar om det inte behöver se supersnyggt ut

pacmyc
11 februari 2023 · 90 Inlägg

Toppen! Härligt att veta smile
Ska ha det i åtanke när jag blocket knarkar bilar för under 1000 kr fram över smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang