7351
Sök

Nominerad bil på forumet?

1 112 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
Hur funkar det att bli nominerad på forumet? Skall man ansöka själv eller måste man ha mycket röster eller nåt? fattar inte riktigt!? är det bara jag eller brukar alla göra så att om de ser en bil här på hemsidan så röstar man på den.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

DFFL
9 020 Inlägg
6 februari 2007
Vaddå nominerad på forumet? Jag fattar inte riktigt vad du menar med det?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
6 februari 2007
man nominerar bilen; t.ex streetcar, power, veteran mfl.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

DFFL
9 020 Inlägg
6 februari 2007
NITROUS skrev:
man nominerar bilen; t.ex streetcar, power, veteran mfl.

Jaha, men han skrev ju "på forumet", det förstod jag inte.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 893 Inlägg
6 februari 2007
FireTraXX skrev:
Vaddå nominerad på forumet? Jag fattar inte riktigt vad du menar med det?

Bilarna kan bli nominerade till att tillhöra olika kategorier.
Styling, streetcar, power m.m.

Man kan nominera (Ansöka) själv, eller så gör någon annan det.
Min blev nominerad till "Styling" av någon, vet fortfarande inte av vem.
Själv ansökte jag "streetcar" men fick avslag.

EDIT: Eko. eko. eko.....
Här går det undan, svaren haglar medans man själv skriver ett! big_smile
Senast redigerat av Kristian_V (6 februari 2007)

1 112 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
Det finns kategorier som man kan var med i (på något sett) typ styling, extreme power osv.... förstår inte riktigt ranking systemet å hur man blir med i en kategori? skall man ha tillräkligt med röster då eller måste någon nominer dig eller vad krävs vad skall man uppfylla? man syns ju lite mer om man e med i en kategori! jag vill gå med i typ styling eller gatbil eller nåt

1 893 Inlägg
6 februari 2007
black_ravenlord skrev:
Det finns kategorier som man kan var med i (på något sett) typ styling, extreme power osv.... förstår inte riktigt ranking systemet å hur man blir med i en kategori? skall man ha tillräkligt med röster då eller måste någon nominer dig eller vad krävs vad skall man uppfylla? man syns ju lite mer om man e med i en kategori! jag vill gå med i typ styling eller gatbil eller nåt

Gå in och titta på din bil. Strax under bilderna, har du dina fakta, högt upp har du lite till höger en knapp "Nominera" klicka på den.

1 112 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
är dom stehårda på specifikationerna där eller? dom blir nog griniga för att jag nominerar vinterbilder i så fall! aja värt ett försök!

Administratör
11 968 Inlägg
6 februari 2007
Kristian_V skrev:
black_ravenlord skrev:

Gå in och titta på din bil. Strax under bilderna, har du dina fakta, högt upp har du lite till höger en knapp "Nominera" klicka på den.

Man kan inte nominera sin egen bil.

Däremot kan bilägaren ansöka om en kategoritillhörighet. Ansökningar går alltid före nomineringar.

Ansöker för bilen gör man från bilens inställningar (där man laddar upp bilder, fyller i info osv). Där finns även utförlig information om hur kategorierna fungerar.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Administratör
11 968 Inlägg
6 februari 2007
black_ravenlord skrev:
är dom stehårda på specifikationerna där eller? dom blir nog griniga för att jag nominerar vinterbilder i så fall! aja värt ett försök!

Vinterbilen är inte välkommen bland bilarna i vilket fall (vilket tydligt står i reglerna). Lägg upp den i galleriet och slösa inte vår tid genom att ansöka om kategoritillhörighet för den. Det står klart och tydligt för alla kategorier vilka krav som finns, och oftast är det helt uppenbart att en vinterbil inte uppfyller dessa krav.

1 112 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
chrizz skrev:
black_ravenlord skrev:

Vinterbilen är inte välkommen bland bilarna i vilket fall (vilket tydligt står i reglerna). Lägg upp den i galleriet och slösa inte vår tid genom att ansöka om kategoritillhörighet för den. Det står klart och tydligt för alla kategorier vilka krav som finns, och oftast är det helt uppenbart att en vinterbil inte uppfyller dessa krav.

Fråga eller snarare påstående - Jag anser att VINTERBIL och SOMMARBIL MED VINTERDÄCK är en rätt stor skillnad. Har ju satt på vinterdäck som jag kört med då det vart lag på det. men vinterbil är synd å kalla det. Är det någon här på tråden som direkt anser att min bil är vinterbil bara för att det för tillfället råkar vara plåtfälgar å grovt gummi på.

Jag accepterar reglerna fullt ut och är inte ute efter att försöka ändra på dem.

Jag förstår vad ni menar med vinterbil i korta drag men specifikationen på det:
typ en gammel ovårdad matt-grön volvo 240 med rostiga plåtfälgar som helt tappat färgen sitter på och att bilen inte vart tvättat på hundra år då ägaren enbart är intresserad av att komma fram på ett varmt sätt i vinterväglag. Jo just de, glömde att en å annan kofångare förmodligen hänger löst å kommer enbart hängas i billig ståltråd om snuten gnäller.

Är inte detta mer vinterbil?

SOMMARBILEN MÅSTE VÄL INTE TVUNGET STÅ AVSTÄLLD I GARAGE?

Administratör
11 968 Inlägg
6 februari 2007
black_ravenlord skrev:
chrizz skrev:
black_ravenlord skrev:

Fråga eller snarare påstående - Jag anser att VINTERBIL och SOMMARBIL MED VINTERDÄCK är en rätt stor skillnad. Har ju satt på vinterdäck som jag kört med då det vart lag på det. men vinterbil är synd å kalla det. Är det någon här på tråden som direkt anser att min bil är vinterbil bara för att det för tillfället råkar vara plåtfälgar å grovt gummi på.

Jag accepterar reglerna fullt ut och är inte ute efter att försöka ändra på dem.

Jag förstår vad ni menar med vinterbil i korta drag men specifikationen på det:
typ en gammel ovårdad matt-grön volvo 240 med rostiga plåtfälgar som helt tappat färgen sitter på och att bilen inte vart tvättat på hundra år då ägaren enbart är intresserad av att komma fram på ett varmt sätt i vinterväglag. Jo just de, glömde att en å annan kofångare förmodligen hänger löst å kommer enbart hängas i billig ståltråd om snuten gnäller.

Är inte detta mer vinterbil?

SOMMARBILEN MÅSTE VÄL INTE TVUNGET STÅ AVSTÄLLD I GARAGE?

Vinterbil är i mina ögon något man köper för att slippa köra "finbilen" på vinter, även fast den kanske inte står avställd i ett garage.

En vinterbil är en bil man bryr sig väldigt lite om, oftast i ganska dåligt skick som du beskriver... Jag har bara kollat som hastigast på din 740, men den ser ju ut och vara i gott skick.

1 112 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
Om jag fick välja så skulle vi skippa vintern! Är allergisk mot den! avskyr vinterdäck!!!
Jag äger ingen vintebil!! sköter om dem båda som sommarbilar. Tvättar dem en gång i veckan även under vintern för att få glänsa iallafall lite! Audin blev använd längre in på åren än vad det var tänkt för volvon var på verkstad och dessutom så bjöd inte vädret på särskilt mycket snö så varför ställa av. Nu däremot så står den i mitt goa varmgarage och väntar på att bli ompysslad.
Volvon blir däremot idealiskt val då den inte är lika ömtålig av naturliga skäl att köra på vintern (kör även sommar med den), men ändå så är jag jättenoga med den å kör alltid lungt för att inte sabba något.

Bojkotta snö å kyla!!!!!!!!

1 112 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
Sandman skrev:
Går det att läsa om kategorierna någon annanstans än under inställningarna för sin bil?

Har ju inte lagt upp bilen.
Sökte lite på kategorier i forumet men hittade inte kraven.

Ligger något i det! har själv letat uppe i menyerna men hittade ingen info alls om kategorier! var bara en slump att jag hittade infon längst ner på inställningar för bilen!
Det kan ju faktiskt vara ett bra tips till hemsidan! när vi ändå har värmen uppe!

En kort fråga om något helt annat till admin!! Hur många e ni som håller snurran igång för denna hemsidan? Ni gör ett bra jobb iallafall!

Administratör
11 968 Inlägg
6 februari 2007
black_ravenlord skrev:
Sandman skrev:
Går det att läsa om kategorierna någon annanstans än under inställningarna för sin bil?

Ligger något i det! har själv letat uppe i menyerna men hittade ingen info alls om kategorier! var bara en slump att jag hittade infon längst ner på inställningar för bilen!
Det kan ju faktiskt vara ett bra tips till hemsidan! när vi ändå har värmen uppe!

En kort fråga om något helt annat till admin!! Hur många e ni som håller snurran igång för denna hemsidan? Ni gör ett bra jobb iallafall!

Det finns ingen info om kategorierna nån annanstans (inte vad jag kan minnas iaf wink än under bilen där man själv söker. Ska titta på det och fixa något.

Vad gäller sidan är det jag ensam som håller i utveckling, underhåll osv, men får hjälp med administrationen (låsa bilar med mera) av Redbull.

Sen finns ett gäng ovärderliga moderatorer i forumet, ingen nämnd ingen glömd smile

1 112 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
chrizz skrev:
black_ravenlord skrev:
Sandman skrev:

Det finns ingen info om kategorierna nån annanstans (inte vad jag kan minnas iaf wink än under bilen där man själv söker. Ska titta på det och fixa något.

Vad gäller sidan är det jag ensam som håller i utveckling, underhåll osv, men får hjälp med administrationen (låsa bilar med mera) av Redbull.

Sen finns ett gäng ovärderliga moderatorer i forumet, ingen nämnd ingen glömd smile

Vad utgår du ifrån när du låser bilar, vilka tumregler? söker på regnummer eller? Låser ni bara bilar av typ slumpen när ni hittar någon eller kör ni en raid då och då?
Ber om ursäkt för att jag glider ifrån tråd ämnet lite!
Senast redigerat av black_ravenlord (6 februari 2007)

Administratör
11 968 Inlägg
6 februari 2007
black_ravenlord skrev:
chrizz skrev:
black_ravenlord skrev:

Vad utgår du ifrån när du låser bilar, vilka tumregler? söker på regnummer eller? Låser ni bara bilar av typ slumpen när ni hittar någon eller kör ni en raid då och då?
Ber om ursäkt för att jag glider ifrån tråd ämnet lite!

Kör slumpat då och då, men vi går igenom alla nya som läggs upp också. Sen kommer det in en hel del rapporter som hjälper till avsevärt med att hitta bilar som inte ska vara här av en eller annan anledning.

873 Inlägg
6 februari 2007
chrizz skrev:
black_ravenlord skrev:
Sandman skrev:

Haha.
Jag tog bort inlägget eftersom jag inte såg några svar när jag gjorde det.
För jag hittade nämligen kort beskrivning på kategorierna när jag gick in på:
Bilar - Bläddra- Kategorier

Och tyckte då helt plötsligt att det var ganska dumt att fråga wink

Men det kanske finns mer utförlig info som borde läggas upp någonstans ändå?

Don't get mad, get even.

.......
2 655 Inlägg
7 februari 2007
men om man kollar min bil då. skulle ja kunna plattsa i styling?: de står ju så här: 

17"+ (fälgar), enklare styling som vinge, solfilm, vita blinkers, borttagna emblem med mera. Ej original eller nära original. Mycket gott skick.

har inte nå nya bilder jus nu men, ja har tagit bort emblemet bak och vingen, tonade rutor, tonade blinkers o baklysen, sänkt, helsvart grill (krom njurar orginal) de ända e egentligen att ja inte har några 17" fälgar för de kommer i sommar efter att motorn e klarbyggd och nästa lön så kommer ju glasfiber baklucka å annat smått...  nå skulle ja ha nån chans att komma in på styling kategorin???
Senast redigerat av beemern (7 februari 2007)

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
7 februari 2007
Bygg klart och ta fina bilder och gör en ansökan! smile
Det måste väl vara det smartaste?

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Sök